رئیس کمسیون‌ شهر‌سازی و معماری شورای شهر تهران گفت: برای تسهیل‌گری و تحول بیشتر در بافت های فرسوده نخستین راه حل بازگشایی معابر موجود در این مناطق است.

 محمد سالاری رئیس کمسیون‌ شهر‌سازی و معماری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: بر اساس  آمارهای ارائه شده شهر تهران دارای 3 هزار و 267 هکتار بافت فرسوده بوده است که با توجه به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و بر اساس آخرین تحقیق‌ها شهر تهران دارای 3 هزار و 700 هکتار بافت فرسوده است.

رئیس کمسیون‌ شهر‌سازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد اختلاف در مقدار وجود بافت‌های فرسوده به این دلیل نیست که هر سال به میزان بافت های فرسوده اضافه شده است بلکه تدقیق‌های اولیه تدقیق‌های دقیقی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر اینکه باید سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده توسط شهرداری تهران با مشارکت سایر نهادها از جمله دولت بهسازی شود اظهار داشت متاسفانه با توجه به پیچیدگی بافت‌های فرسوده و مشکلات مالی شهرداری تهران تا کنون اتفاق خاصی در این مناطق صورت نگرفته و آمار‌ها نشان می دهد کمتر از 5 درصد از بافت‌های فرسوده احیاء و بهسازی شده است.

سالاری با اشاره به سه مولفه‌ ریزدانگی‌ نفوذ‌پذیری و ناپایدار‌ی در بافت‌های فرسوده تصریح کرد: با توجه به وجود مولفه‌ نفوذ‌ناپذیری در بافت‌های فرسوده متولیان ساخت و ساز هیچ رغبتی برای ساخت و ساز در این مناطق را ندارند چرا که موفق به فروش این واحد‌ها نشدند.

رئیس کمسیون‌ شهر‌سازی و معماری شورای تهران خاطر نشان کرد: طبق قانون دولت مکلف است به هر میزانی  که شهرداری هزینه می کند دولت هم مشارکت کند اما متاسفانه علی رغم اینکه طی سال‌های گذشت شهرداری عوارض ناشی از صدور پروانه در بافت‌های فرسوده را دریافت نکرده است در مقابل دولت هیچ کمکی در این بافت‌ها انجام نداده است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: سالاری ، بافت ، حمایت ، معابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار