دادگاه تجدید نظر فاطمه هاشمی که قرار بود امروز در شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شود، به دلیل تاخیر نماینده دادستان و عدم حضور قاضی دوم برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دادگاه "فاطمه هاشمی" که قرار بود صبح امروز یکشنبه(2شهریورماه) در شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شود، با وجود حضور فاطمه هاشمی، خانواده و وکیلش تشکیل نشد.

* 11:05 جلسه بعدی دادگاه 17 شهریور برگزار می‌شود.

* 11:00 "سیدوحید ابوالمعالی" وکیل مدافع فاطمه هاشمی پس از خروج از دادگاه تجدیدنظر موکلش با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون علت عدم تشکیل جلسه امروز دادگاه گفت: ما حدود ساعت 8:40 به همراه خانواده هاشمی وارد دادگاه شدیم و تا ساعت ۱۰:۱۰ هم منتظر نماینده دادستان ماندیم، اما وی نیامد و جلسه دادگاه تجدیدنظر برگزار نشد.

وی ادامه داد: ما با تنظیم صورتجلسه‌ای اعتراض خود را نسبت به عدم تشکیل دادگاه اعلام کردیم و از جلسه دادگاه خارج شدیم و هیچ اتفاق دیگری هم انجام نگرفت.

وکیل فاطمه هاشمی همچنین تاکید کرد: موکلم جرمی مرتکب نشده است و دفاع از جرمی که اتفاق نیفتاده مشکل است.

ابوالمعالی همچنین در ادامه با اشاره به جلسه دادگاه "مهدی هاشمی" عضو دیگر خانواده هاشمی که قرار است فردا برگزار شود، اظهار داشت: جلسه دادگاه مهدی هاشمی که فردا برگزار می‌شود، جلسه دوم است نه جلسه چهارم یا پنجم، چرا که طبق آئین دادرسی مدنی به جلسه‌ای جلسه اول اطلاق می‌شود که مقدمات دفاع برای متهم فراهم باشد و این امکان تنها در جلسه هفته گذشته برای مهدی هاشمی فراهم شده است و جلسات پیشین به قرائت کیفرخواست سپری شده است.

وکیل خانواده هاشمی تاکید کرد: در جلسه فردا مهدی هاشمی به ادامه دفاعیات خواهیم پرداخت.

* 10:50 "سیدمحمود علیزاده طباطبایی" وکیل "فاطمه هاشمی" پس از خروج از دادگاه تجدید نظر موکلش در جمع خبرنگاران پیرامون جلسه امروز دادگاه گفت: جلسه امروز دادگاه تجدیدنظر فاطمه هاشمی به دلیل عدم حضور قاضی دوم و همچنین تأخیر نماینده دادستان برگزار نشد و جلسه بعدی دادگاه 17 شهریور برگزار می‌شود.

* 10:30 دادگاه تجدید نظر تشکیل نشد.

* 10:20 فاطمه هاشمی و همراهانش به دلیل عدم حضور قاضی دوم و نماینده دادستان دادگاه را ترک کردند.

* 09:16 آغاز دادگاه تجدید نظر فاطمه هاشمی

*09:11 "سیدمحمود علیزاده طباطبایی" وکیل فاطمه هاشمی در حاشیه جلسه دادگاه تجدید نظر وی که صبح امروز در شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شده در جمع خبرنگاران گفت: در پرونده موکلم جرمی مرتکب نشده و باید در همان مرحله دادسرا به ویژه با نامه آقای لاریجانی قرار منع تعقیب صادر می‌شد که این کار صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: جلسه امروز، دادگاه تجدید نظر است و معمولا در چنین دادگاهی حضور الزامی نیست ولی چون دعوت کردند ما آمده‌ایم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وکیل فاطمه هاشمی با اشاره به اعتراض به حکم شش ماه حبس تعلیقی موکلش اظهار داشت: در جلسه قبلی دادگاه حکم شش ماه حبس تعلیقی را صادرکرد که ما به این حکم اعتراض کردیم و در جلسه امروز دادگاه حاضر شدیم تا با ارائه توضیحاتی حکم برائت را دریافت کنیم.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به سوالی پیرامون علت حضور مادر و برادر فاطمه هاشمی در جلسه امروز دادگاه گفت: چون دادگاه علنی است حضور نزدیکان و وابستگان ممانعتی ندارد.

وکیل فاطمه هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: حکم تعلیقی صادر شده برای موکلم اجرایی نمی‌شود اما ما به این حکم تعلیقی هم اعتراض داریم و قطعا باید حکم برائت صادر شود.

* 09:10 "فاطمه هاشمی" صبح امروز در حاشیه برگزاری دادگاه تجدید نظر خود در شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز دادگاه خود گفت: دادگاه امروز دادگاه تجدید نظر است که ما در دادگاه قبل به حکم 6 ماه حبس تعلیقی اعتراض کردیم و در حال حاضر از محتویات پرونده خود اطلاعی ندارم.

* 08:40 فاطمه هاشمی به همراه عفت مرعشی مادر و یاسر هاشمی برادر  وارد دادگاه شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، فاطمه ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار