معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در افتتاحیه ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد: توجه به حوزه فرهنگ سلامت می تواند به بهره وری حداکثری در حوزه سلامت کمک کند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، محمدرضا فراهانی در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های دانشجویانی که آثار بسیار ارزشمندی به این جشنواره ارایه داده اند، اظهار داشت: اگر درجریان فعالیت های فرهنگی کشور باشید، هیچ جشنواره ای به گستردگی جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور وجود ندارد که به صورت همزمان یک رویداد فرهنگی و هنری در رشته های متعدد رقم بخورد. به نظر من این جشنواره این قابلیت را داراست که در کشور به صورت ملی برگزار بشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درسال های گذشته با روند روبه رشد کیفی آثار مواجه بودیم و امسال که از مرحله نهایی آثار بازدید می کردیم داوران در همه رشته ها اعلام می کردند شاهد رشد کیفی آثار نسبت به سال های گذشته بودند. این پدیده بسیار مبارکی است که نشان داد اگر در برخی از حوزه های فرهنگی سرمایه گذاری کنیم؛ حتما شاهد آثار بسیارخوبی در آینده خواهیم بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: با کمال افتخار اعلام می کنم برخی از آثار جشنواره درحد طراز ملی و ارزش بین المللی بودند. بنابراین این جشنواره می تواند توسعه پیدا کرده و درطول سال تحصیلی، دانشجویان شاهد زحمات و آثار ارایه شده باشند.

 فراهانی در ادامه گفت: تعداد قابل توجهی از آثار ارایه شده در جشنواره فرهنگی امسال در حوزه فرهنگ سلامت است، بحثی که توسط وزیر بهداشت مطرح شده و  می تواند در طرح تحول نظام سلامت دارای جایگاه باشد.

رئیس ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان افزود: سلامت، اقتصاد و فرهنگ سه مولفه ای هستند که به شدت درهم تنیده شده اند و توجه به حوزه فرهنگ سلامت می تواند به بهره وری حداکثری ما در حوزه

سلامت کمک کند؛ بنابراین این جشنواره صرفا جشنواره فرهنگی نیست و می تواند در اقتصاد سلامت نیز تاثیر داشته باشد.

 فراهانی با تاکید بر توجه بیشتر به فرهنگ غنی ایرانی و شعر و ادب فارسی، اظهار داشت: متاسفانه در دودهه اخیر احساس می شود ذائقه ما از فرهنگ و هنر ملی فاصله می گیرد و این می تواند یک فاجعه باشد نه برای ما بلکه برای تمام کشورهایی که جهانی شدن را از یک زوایایی به عنوان تهدید نگاه می کنند. شعر وادب فارسی بسیار غنی است و باید با استفاده از امکانات و مکانیزم های لازم بتوانیم برنامه ای جذاب را ایجاد کنیم که این جشنواره نشان داد این قابلیت ها و ظرفیت ها وجود دارد و اگر ما به نوعی به این جشنواره توجه بیشتری کنیم کمک می کند ما ذائقه مردم را به فرهنگ و هنر ملی خودمان جذب کنیم.

 فراهانی با اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه و بالفعل در دانشجویان خاطرنشان کرد: ظرفیت های بالقوه و بالفعل بسیاری در این جشنواره مشهود است که مسئولیت ما را دراین حوزه زیاد می کند و تصمیم گرفتیم بخشی از منابع خود را برای آموزش دانشجویانی که در حوزه فرهنگ و ادب آثاری را در این جشنواره تولید کردند صرف کنیم. زیرا طبق اعلام داوران آنها استعدادهای بی نظیری هستند و اگر در این حوزه سرمایه گذاری کنیم باعث شناسایی و شکوفایی استعدادها می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار