پیکر خالق "پدر سالار" تشییع شد

از حضور تلفنی "کشاورز" تا اشک‌های "مریلا زارعی"/ کمال تبریزی: خواجویی انسان بسیار شریف و آرامی بود

پیکر مرحوم اکبر خواجویی کارگردان سینما امروز از مقابل درب خانه سینما به سوی زادگاهش اصفهان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم تشییع مرحوم اکبر خواجویی کارگردان سینما؛ این مراسم دقایقی پیش با حضور بروز ارجمند، انوشیروان ارجمند، مریلا زارعی، کمند امیرسلیمانی، احمد طالبی نژاد، داریوش باباییان، سیامک اطلسی، حسن فتحی، فلورا سام، پرستو صالحی، سیامک شایقی، کمال تبریزی، محمد مهدی عگسرپور و... در خانه‌ی سینما برگزار شد.

بنابراین گزارش، در ابتدای این مراسم کمال تبریزی کارگردان و رئیس کانون کارگردانان خانه سینما گفت: من از طرف کانون کارگردانان به بازماندگان مرحوم خواجویی تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند تحمل غم از دست دادن این عزیز را عنایت فرماید.

این کارگردان ادامه داد: من اکبر خواجویی را از نزدیک نمی شناختم، در پی چند برخوردی که با او داشتم متوجه شدم که او انسان بسیار شریف و آرامی بود و بر خلاف بسیاری از افرادی تظاهر می‌کنند، او بسیار انسان آرامی و بی سر و صدایی بود و با آرامش تمام کارهای خود را انجام می‌ داد.

وی افزود: خیلی از افراد جامعه‌نما توانسته‌اند با آثار او به خصوص پدر سالار ارتباط نزدیک برقرار کنند. او از انسان‌هایی بود که از جنجال خوشش نمی آمد و علی‌رغم مشکلات کاری و مشکلاتی که در زندگی‌اش داشت، انسان بسیار آرامی بود.

تبریزی عنوان کرد: مرگ موضوعی است که همه‌ باید با آن روبرو شویم اما مهم لحظه‌‌ای است که انسان در هنگام مرگ با آرامش بتواند آن را بپذیرد.

در ادامه‌ی این مراسم حسن فتحی کارگردان گفت: ما روزهای سختی را در حال سپری کردن هستیم، چند روز پیش غم از دست دادن سیمین، امروز غم از دست دادن اکبر خواجویی را به همراه داریم.

وی افزود: کمال تبریزی از سوی کانون کارگردانان تسلیت گفت، اما من از طرف مجموعه‌ سازان تلویزیون که کانون ندارند، به خانواده‌ی او تسلیت می‌گویم.

وی عنوان کرد: آن مرحوم در تلویزیون کارهای  ارزشمندی ساخته بود، برای مثال "پدر سالار" در سال‌های 71 و 72 نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرد، به طوری که هنگام پخش این مجموعه تلویزیونی خیابان‌ها خلوت می‌شدند.

وی ادامه داد: او در سینما کارهای شاخصی داشت که به عنوان مثال فیلم سینمایی "محیا" به واقع یک جور ملاقات مرگ در آخرین فیلم او بود و او در این فیلم با مفهوم مرگ به یک آشتی رسید.

فتحی عنوان کرد: آرزوی رحمت و آرامش برای آن عزیز دارم و از طرف خودم و تمام مجموعه سازان تلویزیون و کارگردان سینما به خانواده‌ی او تسلیت می‌گویم و امیدوارم راه و رسم او در تلویزیون و سینما در حیطه ی فیلم سازی توسط تعدادی از دست پروده‌های او دنبال شود.

سپس مریلا زارعی بازیگر سینما گفت: فقدان این عزیز را به جامعه‌ی هنری و خانواده‌ خواجویی و به خصوص همسر و فرزندان او تسلیت عرض می‌کنم. خواجویی بر گردن ما حق معلمی داشت. من کار حرفه‌ای ام را با او شروع کردم و یک سال به طور کامل با او کار کردم.

وی افزود: مرحوم خواجویی تجسم عینی صبر و مدارا، سکوت،‌ خلق خوش و همه‌ی صفاتی است که وقتی در یک انسان جمع می‌شود، او را تبدیل به یک نمونه‌ی کامل می‌کند.

زارعی عنوان کرد: او به قدری نجیب بود که انگار همه تازه به یاد او افتاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همه شاگردان او بتوانند بخشی از صفات او را به نمایش بگذارند، هرچند من خودم شاگرد خوبی برای او نبودم. برای خانواده‌ی او آرزوی آرامش و تسلی خاطر دارم.

بنابراین گزارش؛ اشک‌های مریلا زارعی مانع صحبت کردن او می‌شد.

در ادامه داریوش باباییان عنوان کرد: مرحوم خواجویی در یکی از محله‌های قدیمی اصفهان زندگی می‌کرد و او استاد اکثریت هنرمندانی است که اصفهانی هستند و در هنر فعالیت دارند. خواجویی خیلی از افراد را وارد سینما کرد، آرامترین فرد سینما بود و قصه‌ی "محیا" را از ته دلش نوشت و کار کرد. روحش شاد.

در ادامه مهران خواجویی فرزند مرحوم خواجویی گفت: از همه‌ی دوستان عزیزی که به این مراسم تشریف آورند تشکر می‌کنم. در این مدت پدر من تنهایی بسیاری کشید، عده‌ای سراغ او را گرفتند و عده‌ای هم نه.  البته پدرم گله‌ای از کسی نداشت، او همیشه آرام بود و امیدوارم در دیار باقی آرامش پیدا کند.جا دارد که اینجا از تنها نهادی که حداقل چند بار در این روزهای سخت از ما سراغی گرفت، تشکر کنم. من از همین طریق از بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم.

در ادامه احمد طالبی نژاد منتقد و روزنامه نگار گفت: من در سال 52 در اصفهان ، قبل از اینکه سینمای آزاد پیدا شود، با او کار می‌کردم. او تا هنگامی که در اصفهان بود،‌ از نیروهای محلی برای کارهایش استفاده می‌کرد؛ من از همین جا به خانواده‌ی او و جامعه‌ی سینما تسلیت می‌گویم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ارتباط تلفنی با محمدعلی کشاورز برقرار شد که این بازیگر گفت: مرحوم خواجویی برای کارهایش بازیگران خوبی انتخاب می‌کرد، به طوری که تمام عوامل پدر سالار افراد حرفه‌ای بودند. من افتخار می‌کنم که در یک سریال به یاد ماندنی ایفای نقش کردم. او انسان بسیار نجیبی بود و همچون "علی حاتمی" دارای خصوصیات اخلاقی بسیار خوب بود.

یادآور می‌شود؛ مراسم تشییع جنازه‌ی مرحوم اکبر خواجویی فردا از مقابل سازمان صدا و سیما در اصفهان برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است؛ مراسمی نیز روز یکشنبه برای آن مرحوم برگزار خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: خالق ، پدر سالار ، سریال ، مرحوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار