مدیر امور هنری شهرداری مشهد از چراغانی شدن این شهر با 100 متر ریسه رنگی خبر داد.

 هادی عرفان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،گفت: به مناسبت ولادت با سعادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و خواهر گرامیشان کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه‌معصومه(س) و آغاز دهه مبارک و میمون کرامت، فضاسازی شهری این دهه توسط مدیریت امور هنری شهرداری مشهد از 6 شهریورماه آغاز می‌شود.

وی درباره نحوه تزئین شهر افزود: امور هنری شهرداری مشهد با لوستر، شمسه الوان، آذین‌بندی تیرهای چراغ برق، چراغانی زمین، بوته جقه‌های نورانی، آذین‌بندی ریسه و پارچه، آذین‌بندی ریسه‌ای، پارچه و الوان و ریسه‌های رنگی شهر را تزئین می‌کند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: در این راستا مدیریت امور هنری برای فضاسازی شهری دهه کرامت 5 هزار و 255 عدد پرده الوان و 43 هزار متر ریسه رنگی را در اختیار مناطق 13گانه شهرداری مشهد قرار می‌دهد و این مدیریت به صورت مستقل 57 هزار ریسه رنگی را برای تزئین شهر به کار می‌برد.

وی تصریح کرد: سه ترکیب رنگ فیروزه‌ای برای القای حالت معنوی و عرفانی، رنگ زرد برای جنبه مذهبی و رضوی و رنگ سرمه‌ای برای القای مفهوم سنتی برای پارچه‌های به‌کار گرفته شده ایام دهه کرامت انتخاب شده‌اند که این امر برگرفته از ارتباط سه هویت معنوی، مذهبی و تاریخی شهر مشهد دارد.

//انتهای پیام

برچسب ها: چراغانی ، خیابان ، مشهد ، دهه ، کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.