مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هفت‌هزار قلم شیء تاریخی منتظر رونمایی در موزه منطقه‌ای کرمانشاه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛علی فعله گری گفت: یکی از اصلی ترین برنامه هایاین اداره کل تعیین تکلیف پروژه موزه منطقه ای غرب کشوراست.

وی ادامه داد: موزه منطقه ای غرب به دلایل مختلف بیش از 30 سال است که بهره برداری از آن به تعویق افتاده و به نوعی ساختمان این موزه خود به یک موزه تبدیل شده است.

فعله گری بیان داشت: تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال برای ساخت این موزه هزینه شده و هنور نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه ای برای افتتاح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سال گذشته مجموع اعتباری که برای این موزه اختصاص یافت تنها 70 میلیون تومان بود که با این اعتبارات قطره‌چکانی کار چندانی از این پروژه پیش نرفته و نمی رود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم موزه منطقه ای غرب را به بهره برداری برسانیم باید اعتبارات ملی و استانی ویژه ای به آن اختصاص یابد.

فعله گری تصریح کرد: خوشبختانه برای امسال اعتبار خوبی به این پروژه بزرگ اختصاص یافته، اما هنوزی رقمی به حساب ما نیامده که اگر این اعتبار تخصیص یابد قول خواهیم دادتا پایان سالجاری حداقل فاز اول موزه را به بهره برداری برسانیم./ش/ن


برچسب ها: کرمانشاه ، اشیا ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.