مدیرعامل یک شرکت مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید دو نوع قرص مخمر برای بار در ایران توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید فتحی نجفی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت موفق شده است برای اولین بار نسبت به تولید دو نوع محصول مخمر مورد استفاده در صنایع غذایی، دام و طیور و سرم سازی با استفاده از فناوری‌های جدید اقدام و آن را به مرحله تجاری سازی برساند.

وی افزود:هم اینک تنها 15 کشور دنیا دارای فناوری تولید این مخمرها هستند که باید جمهوری اسلامی ایران را یکی از این کشورها به شمار آورد.

 تامین اولیه مورد نیاز در داخل کشور 

نجفی با اشاره به اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این قرص ها تماما در داخل کشور تامین می شود و وابستگی به خارج برای تولید محصول نداریم گفت: صنایع استان خراسان رضوی توانسته اند نیازهای شرکت را درتولید این محصول تامین و برآورده کنند به گونه ای که استان خراسان رضوی، مرکز تولید این قرص ها در کشور به شمار می رود.

مدیرعامل این شرکت، با اشاره به اینکه برای تولید محصول از توان علمی و تخصصی بالایی بهره برداری شده است افزود: در این مجموعه متخصصان رشته های بیولوژی و بیوتکنولوژی در حال فعالیت هستند و با بهره گیری از توان و تجربه کاری آنان در تولید محصول اقدام می شود.

وی، ایده اولیه تولید این محصول را ازسال 84 عنوان کرد و افزود: با فعالیت های تحقیقاتی صورت گرفته از سوی متخصصان این مجموعه، در فرایند علمی و فنی دو ساله موفق به تولید اولین نمونه های این قرص ها در داخل کشور شدیم که با ارایه آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نهایت مجوز ورود محصول به بازار درسال 87 اخذ وموفق به تجاری سازی کالای تولیدی شدیم. 

وی به کاربرد های مخمرهای تولیدی دراین شرکت اشاره کرد و گفت: موارد مصرف این مخمرها بسیار زیاد است به گونه ای که هم اینک برای تامین نیازهای کشور به این محصول به کشورهای خارجی دارای وابستگی هستیم که تلاش می کنیم با افزایش توان تولید، این وابستگی را کاهش دهیم.

تامین سالانه 60 تن از محصولات مورد نیاز کشور در حوزه دام

به گفته نجفی، نیاز کشوردربخش دامی سالانه 100 تن است که این شرکت قادراست، سالانه 60 تن آن را تامین کند و در بخش مکمل های غذایی نیز قادریم، درصورت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت، بخش بزرگی از نیازهای داخل را به این فراورده تولید و نیاز را به خارج کشورکاهش دهیم.

وی با بیان این مطلب که 70 درصد از توان تولید این مجموعه در تولید قرص ها و 30 درصد مابقی در تولید سایر محصولات به کار گرفته شده است گفت: بازار خوبی برای عرضه این محصول در کشور وجود دارد به گونه ای که برنامه ای برای انجام فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی به منظور پیدا کردن مشتریان جدید برای محصول تولیدی نداریم چرا که نمی توانیم با ظرفیت فعلی خود تمام نیازها را پاسخ دهیم وازاین رو، نیازمند آن هستیم که با استفاده از اعتبارات بانکی و حمایت مسئولان در بخش های مختلف، نسبت به توسعه فعالیت ها دراین بخش اقدام کنیم.
 
وی اضافه کرد: درسال های گذشته نیز با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت موفق به اخد تسهیلات 200 میلیون تومانی ازصندوق حمایت ازپژوهشگران و فناوران شده بود که با دریافت این مبلغ، بخشی از فعالیت های این واحد تولیدی وصنعتی فعال که به عنوان یکی ازمراکز وآزمایشگاه های مورد تایید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناخته می شود توسعه یافت. 
 
به گفته مدیرعامل این شرکت موردحمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت های علمی و تحقیقاتی برای بهبود روش های تولید وبه روز رسانی دانش ازمهمترین برنامه ها و سرفصل های کاری درتولید محصول به شمار می رود که ازاین رو، با توجه به اهمیت موضوع سالانه 20 درصد ازمیزان درآمد حاصله ازفروش محصول صرف فعالیت های علمی وتحقیقاتی وبه روز رسانی آموخته ها دراین حوزه می شود تا بتوانیم در بازارحضور خود را حفظ کرده و محصولی با استفاد از آخرین متدها و روش های تولیدی ارایه کنیم.

تولید روزآمد مخمرها با استفاده ازفناوری‌های روز را عاملی برای ابرازعلاقه شرکت‌های خارجی 

نجفی، تولید روزآمد مخمرهای این شرکت با استفاده ازفناوری های روز را عاملی برای ابرازعلاقه شرکت های خارجی برای استفاده ازمحصولات تولیدی عنوان کرد و گفت: هم اینک کشورهای دانمارک و سوئد متقاضی خرید محصولات این شرکت هستند اما، به دلیل اعمال تحریم ها قادر به فروش و عرضه این محصول به این کشورها نیستیم که می طلبد در این زمینه در حوزه بین الملل بستر برای عرضه محصولات تولیدی در بازار این کشورها فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار