رییس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بهره برداری از 47 طرح کشاورزی در استان مرکزی به مناسبت هفته دولت و با شعار ˈ کشاورزی، امنیت غذایی، آرامش و امیدˈ آغاز شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، بابایی افزود: این طرح ها شامل 16 پروژه آب و خاک، 18 طرح تولیدات دام و طیور ، پنج طرح پرورش آبزیان، پنج واحد صنایع تبدیلی و احداث سه واحد گلخانه ای است که به تدریج از دوم تا هشتم شهریور با حضور مقامات استانی افتتاح می شود.
وی گفت : برای آماده سازی و تکمیل این طرح های کشاورزی در مجموع 369 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که شامل 11 و نیم میلیارد ریال اعتبار دولتی، 224میلیارد ریال تسهیلات بانکی و بقیه آورده متقاضیان بوده است.
وی افزود : با بهره برداری از این پروژه ها 282 شغل مستقیم در حوزه کشاورزی استان مرکزی ایجاد شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت : 801خانوار استان مرکزی از مزایای طرح های بهره برداری شده این بخش در هفته دولت بهره مند شدند.
بابایی افزود : افزایش راندمان انتقال آب در مسیرهای آبیاری به دو تا دو و نیم برابر، افزایش تولیدات دامی و باغبانی از جمله مزایای اجرایی شدن این طرحها در استان مرکزی است.
وی گفت : چهار مورد از این طرحها در شهرستان زرندیه، چهار مورد شازند، 12 مورد در ساوه، دو مورد خنداب، دو مورد فراهان، سه مورد کمیجان، یک مورد خمین، سه مورد دلیجان، دو مورد محلات، 11 مورد اراک و یک مورد در تفرش به بهره برداری می رسد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: احداث کانالهای آبیاری، لایروبی و مرمت قناتها، توسعه سیستم های آبیاری نوین، مرغداری گوشتیو تخمگذار، گوساله پروری و گاو شیری، آبزی پروری ، صنایع تبدیلی و کشت گلخانه ای زمینه طرحهای هفته دولت استان در بخش کشاورزی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.