سناتور آمریکایی از کاخ سفید خواست برای مقابله با گروه تروریستی داعش اقدامات بیشتری به عمل آورد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یک سناتور آمریکایی روز یکشنبه از کاخ سفید خواست برای مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش  در عراق و سوریه اقدامات بیشتری به عمل آورد.

"جان مک کین" سناتور و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز علام کرد متاسفانه" باراک اوباما" رئیس جمهور به طرز عجیبی بی طرف به نظر می رسد و آمریکایی ها باور ندارند وی در مسیر شکست داعش که تهدیدی مستقیم برای آمریکا بشمار می رود ، نقش اصلی را بر عهده داشته باشد. 

وی هفته گذشته در مصاحبه با همین شبکه گفته بود : " ما نباید داعش را مهار کنیم بلکه باید آن را شکست دهیم . "

این سناتور آمریکایی خاطر نشان کرد پس از " اشتباه بزرگ" اوباما در خارج ساختن همه نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011 ، پیش بینی می شد که عراق با چنین بحرانی مواجه شود. 

وی خواستار اتخاذ راهبردی جامع و افزایش حملات هوایی برای شکست داعش شد و اعلام کرد در مقابله با این گروه به نیروهای زمینی بیشتری نیاز است. 

مک کین با درخواست از دولت آمریکا برای جدی گرفتن تهدیدهای داعش افزود اوباما می تواند در این مسیر نقش اصلی را بر عهده داشته باشد و تغییر ایجاد کند. 

در پیشروی های داعش در عراق و سوریه شمار زیادی در ماه های اخیر قربانی خشونت های این گروه شده اند. 

در حالی که مبارزه جنگجویان کرد و حملات هوایی آمریکا علیه داعش در عراق موفقیت هایی به دنبال داشته است ، این گروه در سوریه همچنان غیرقابل کنترل است. 

گروه تروریستی "جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی را سر برید و هفته گذشته ویدئویی از این اقدام وحشیانه خود منتشر کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار