علی رفیعی طراح گرافیک گفت: وزارت ارشاد و مرکز هنرهای تجسمی از فعالیت گالری‌داران بی‌خبرند.

علی رفیعی طراح گرافیک در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: پیش از این معنی و مفهوم گالری و نگارخانه داشتن، نمایش آثار هنری بود، اما امروزه عنوان گالری نگارخانه تنها بر روی دیوار نسب شده و در داخل، توجه چندانی به نمایش آثار نمی‌شود.
 
وی  اظهار داشت: در حقیقت نمایش آثارکمرنگ و تجارت پررنگ شده است.
 
رفیعی بیان کرد: برخی از نگارخانه‌داران که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، ظاهرا نگارخانه‌دار هستند و عملا تغییر کاربری داده‌اند و سالن‌ها و اتاق‌های گالری را اجاره می‌دهند. 

وی عنوان کرد: اگر قرار است آموزش موسیقی، عکاسی، خوشنویسی و ... داشته باشید، نیاز به هزینه و مجوز و مکافات بسیار است اما می‌توانید با مراجعه به یکی از این نگارخانه‌های تحت نظارت وزارت ارشاد سالن نگارخانه را اجاره کنید.
 
این طراح گرافیک افزود: هیچ کس از این اتفاق خبردار نمی‌شود چرا که نظارتی ندارد فقط مجوز داده می‌شود و با اضافه شدن گالری یا نگارخانه به لیست نگارخانه‌های تهران احساس خوشحالی می‌کنند تهران دارای بیش از دویست گالری و نگارخانه است.
 
رفیعی خاطرنشان کرد: آیا دغدغه وزارت ارشاد و مرکز تجسمی به قدری است که نمی توانند یک ناظر دلسوز برای نظارت به این مکان‌های بسیار مهم هنری داشته باشند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.