رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر برنامه ریزی صحیح نداشته باشیم دانشجویان رشته های کشاورزی دانشگاههای علمی کاربردی طی دو سال آینده کاهش چشم گیری خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ دکتر جلال الدین بصام در همایش کشاورزی ،امنیت غذایی و آرامش امید همدان گفت:هم اکنون تنها 4 درصد دانشجویان کشور در رشته های کشاورزی مشغول به تحصیل اند.این در حالی است که بیش از 40 درصد اشتغال کشور وابسته به کشاورزی است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار دوره های تک پودمان کشاورزی و در دانشگاه های علمی کاربردی و وابسته به جهاد کشاورزی برگزار می شود افزود:در این دوره های 160 تا 480 ساعتی دانشجویان و فارغ التحصیلان آموزش های لازم در بخش مختلف کشاورزی صنایع تبدیلی شرکت می کنند.
رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی از بازنگری 75 درصد رشته های این دانشگاه افزود: هم اکنون 64 مرکز دولت با 22 هزار دانشجو و 22 مرکز خصوصی علمی کاربردی کشاورزی با 102 رشته در کشور فعال است که در کنار آنها 200 دوره آمورشی تک پودمان برگزار می شود.
بصام افزود:70 رشته دانشگاههای ما کاردانی ،26 رشته کارشناسی،6 رشته کارشناسی ارشد است و دانشجویان ما از نظر مهارت و آموزشهای تخصصی از دانشجویان دانشگاههای دیگر بالاتر هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.