مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از فعال سازی 2470کانون محلی در 374 محله پایتخت در اجرای جشنواره سوم شمسه خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مراسم تجلیل از دست اندرکاران اجرایی سومین جشنواره شمسه با حضور عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، حمید کیانی معاون اداره کل فرهنگی و جمعی از مدیران فرهنگی مناطق 22گانه تهران، مدیران اجتماعی نواحی وکارشناسان و هدایت گران برگزیده این جشنواره در سالن اشراق ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.
 
در این مراسم عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضمن تقدیر از مجریان برگزاری سومین جشنواره شمسه در سطح پایتخت، اظهار داشت: جشنواره شمسه از سال 90 در شهرداری تهران با اهداف توانمند سازی مجموعه مدیریت محله، شناسایی و حمایت استعدادها در کارهای فرهنگی شهر، شناسایی و فعال سازی استعدادها با هدف ارتقای سطح فرهنگی محلات، احیای حس تعلق شهروندان به محل زندگی و در نهایت جلب مشارکت آگاهانه شهروندان در اداره امور شهر و محله آغاز شد.

وی حمایت و تقویت افراد اثرگذار حوزه فرهنگی را لازمه استمرار جشنواره شمسه دانست و افزود: در شمسه یک و دو کار بزرگی را در زمینه برندسازی از شمسه انجام دادیم و در دوره سوم نیز خانه ها و کانون های محلی فعال شدند.

رمضانی اصلاح و بازنگری در ساختار دوره سوم شمسه را در راستای چابک سازی جشنواره برای نزدیک شدن به هدف اصلی اجرای جشنواره های محلی عنوان کرد و افزود: امسال اختیار فعالیت های اجرایی و هماهنگی مجموعه جشنواره های شمسه به مدیران محلات سپرده شده تا از ابتدا فرصت شناسایی پتانسیل های محلات و بکارگیری آن در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری محله، برای آنان فراهم شود.

وی تاکید کرد: جشنواره سوم شمسه با تغییرات ایجاد شده به نفع مردم و مدیریت شهری اجرا شد که به موقع به منصه ظهور خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از فعال سازی 2470کانون محلی در 374 محله پایتخت در برگزاری جشنواره سوم شمسه خبر داد و گفت: بر اساس فعالیت نخبگان شمسه بیش از 5300 نفر در جشن های منطقه ای و نهایی شمسه تقدیر شدند.

وی افزود: اکنون باید بسترهای لازم برای اجرای برنامه ها از سوی برترین های شمسه در دل محلات پایتخت را فراهم کنیم تا رسالت اصلی شمسه انجام شود.
 
رمضانی تاکید کرد: شمسه بنا دارد تا به بهانه برگزاری این دسته از جشنواره ها استعدادهای جوانان و نوجوانان محلات را به عنوان گنجینه های بی پایان تحول، معرفت و شناخت، کشف و شناسایی کند و امیدوار است تمامی جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در روزگار تهاجم فرهنگی، برای ایجاد جایگاه والای خویش و سوق دادن اندیشه ها در مسیری تعالی بخش و زلال و مملو از احساسات پاک انسانی بکوشند و بتوانند از این طریق، گروه های هنری محلات شهر را به ویژه در حوزه  های فوق سامان دهند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: شمسه چهارم به مجموعه برنامه های فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران متصل خواهد شد و رقابت ها به صورت سالانه با انتخاب برترین اقدامات فرهنگی اجتماعی سال اجرا می شود.

همچنین حمید کیانی جانشین رییس ستاد و دبیر مجموعه جشنواره های شمسه با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره سوم شمسه، اظهار داشت: بر اساس تشخیص شورای سیاستگذاری جشنواره شمسه، در برنامه ریزی ها و مسیر فعالیت دست اندرکاران اجرایی شمسه سوم تغییراتی ایجاد شد و محوریت کار بر اساس فعال سازی کانون های محلی قرار گرفت.

کیانی خاطرنشان ساخت: در دوره سوم، اختیار فعالیت های اجرایی و هماهنگی مجموعه جشنواره های شمسه به مدیران محلات سپرده شده تا از ابتدا فرصت شناسایی پتانسیل های محلات و بکارگیری آن در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری محله، برای آنان فراهم شود.

وی اعلام کرد: جشنواره سوم شمسه در طول سال در سطح محلات تهران در دو حوزه تبلیغی- ترویجی و رقابتی برگزار شد که در فضای تبلیغی از امکانات و ظرفیت‌های شمسه در اجرای برنامه‌های محلی استفاده و در فضای رقابتی براساس محورهای اعلامی با رویکرد محلی برگزار شد.

کیانی از شرکت 60 هزار نفر در دو بخش رقابتی و ترویجی جشنواره سوم شمسه خبر داد و گفت: با توجه به این که محدود به اعضای کانون ‌های محلی بود 25 هزار نفر در فضای رقابتی شمسه در سطح مناطق و نهایی در رشته های 12 گانه رقابت کردند. آثاری که توسط کانون‌های محلی انتخاب شدند و بعد از آن رقابت در سطح منطقه‌ای انجام شد و برگزیدگان در سطح شهرتهران داوری شد و در مراسم اختتامیه نفرات اول تا سوم به عنوان برترین ‌های شمسه در محلات شهر تهران تجلیل شدند. 

وی با اعلام اینکه بالغ بر 90 هزار اثر در جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته است، یادآور شد: البته جشنواره شمسه جشنواره حرفه ای ها نیست بلکه با حضور مردم عامی در سطح مناطق شهر برگزار می‌شود تا استعدادیابی صورت گیرد و جوانان بتوانند شرایط ورود به جامعه هنری خود را پیدا کنند.

رییس ستاد و دبیر مجموعه جشنواره های شمسه با اعلام اینکه امسال برای نخستین بار پایه های اصلی محله ای بودن شمسه رقم خورد، گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی در شمسه سوم بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از طریق ارتباطات چهره به چهره در دل محله های تهران و ارتباط و تعامل همشهریان با یکدیگر صورت گرفت که این شیوه نوین تبلیغات به بهترین نحو از سوی دست اندرکاران برگزاری جشنواره در محله های 374گانه پایتخت به اجرا گذاشته شد.
 
به گفته کیانی، منطقه 4 بیشترین تعداد آثار وارده در سطح مناطق 22گانه تهران را کسب کرد.بیشترین تعداد آثار برگزیده در داوری جشنواره متعلق منطقه 13 بود و محله مرزداران واقع در منطقه 2 شهرداری تهران نیز بیشترین تعداد آثار برگزیده در یک محله را به خود اختصاص داد.

همچنین رحمت امینی دبیر تخصصی تئاتر نیز به نمایندگی از دبیران تخصصی رشته های 12گانه شمسه ضمن تقدیر از شهرداری تهران در برپایی سه دوره جشنواره شمسه خواستار استمرار این جشنواره شد.

در پایان این مراسم از دست اندرکاران اجرایی سومین جشنواره شمسه اعم از مدیران فرهنگی مناطق 22گانه تهران، مدیران اجتماعی نواحی برتر وکارشناسان و هدایت گران برگزیده این جشنواره با اهدای لوح سپاس و جوایز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگی ، شمسه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار