فراهانی با بیان این خوابگاه سمیه باید الگوی دیگر دانشگاه‌ها باشد، گفت: برخی از دانشگاه‌ها خوابگاه‌های خود را می‌فروشند تا پول کار‌کنانشان را بدهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد رضا خراسانی معاون دانشجویی وزارت بهداشت امروز 3 شهریور در مراسم افتتاحیه خوابگاه دانشجویی سمیه گفت: در دوره‌های قبلی دولت از موضوع رسیدگی و فراهم کردن وسیله رفاه و معیشت دانشجویان مورد غفلت واقع شده بود اما در این دولت این دو موضوع راس برنامه‌های معاونت دانشجویی قرار گرفته است. 
 
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است که ما هر چه از خوابگاههای دولتی به سمت خوابگاه‌های استیجاری، خودگر‌دان و خصوصی برویم، آسیب‌های اجتماعی، افت تحصیلی، مفاسد اجتماعی و اعتیاد بیشتر در دانشجویان دیده می‌شود. 
 
بنابراین سیاست وزارت بهداشت این است که خوابگاه‌ها را با مالکیت دولتی ایجاد کند و تمام فرآیند‌هایی که لازم است سلامت روحی و جسمی دانشجو حفظ شود دیده و مورد توجه قرار گیرد تا پس از اتمام سال تحصیلی شاهد اعتیاد 6 درصد دانشجویان نباشیم که یک فرد معتاد را به خانواده تحویل داده‌ایم. 
 
وی به خوابگاه دختر سمیه اشاره و خاطرنشان کرد: این خوابگاه متی‌تواند مدلی برای خوابگاه‌های دیگر دانشگاهها باشد در حالی که ما شاهد خوابگاههای دانشجویی در کشور هستیم که به قول وزیر بهداشت نمی‌توان حتی یک شبانه‌روز هم در آنجا تحمل کرد یا برخی از دانشگاه‌ها خوابگاههای دانشجویی خود را فروخته‌اند تا حقوق کارکنانشان را بدهند.

انتهای پیام/     
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار