عضو کمیسیون معماری و شهرسازی تهران با اشاره به انتخاب هیات رئیسه در سال جدید شورا ، گفت: با توجه به تجربه مسئولیت در دوره‌های پیش این مسئله برای من به عنوان یک موضوع خاص مطرح نیست و شخصاً مایل به تصمیم گیری دراین خصوص نیستم.

مهدی چمران عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،
کاندیداتوری ریاست شورا را وابسته به خود و نظر اعضا دانست و اظهارداشت: با توجه به تجربه این مسئولیت دردوره‌های پیش این مسئله برای من به عنوان یک موضوع خاص مطرح نیست و به شخصه مایل به تصمیم گیری در این خصوص نیستم اما درصورت درخواست اعضاء کاندید خواهم شد.

وی با بیان اینکه مطابق تجربه عموماً نتیجه تنها با یک رأی تغییر یافته و نزدیکی آراء در انتخاب هیات رئیسه مانع از پیش بینی در این زمینه می شود ، افزود: به همین دلیل است که در خصوص این مسئله که چه کسی رئیس بعدی شورا خواهد شد ، فکر نمی کنم.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی تهران با تأکید دوباره بر اینکه کاندید شدن به عنوان رئیس شورا منوط به نظر دوستان ( اعضا) خواهد بود ،  تصریح کرد: سال گذشته نیز شخصاً کاندید نشدم بلکه بنابر درخواست اعضا بود و اگر اکنون هم آنها اعلام کنند بحث دیگری است.

چمران با بیان اینکه نتیجه آراء معمولاً با یک رأی تغییر می‌یابد به حضورافراد متعدد در شورا اشاره نمود و اظهار داشت: شورا از یک اقلیت حقیر و کوچک تشکیل نشده بلکه متشکل از گروهی است که رأی هر یک از آنها نه تنها در اداره شورا بلکه در نتیجه این رأی نیز موثر خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که در صورت احراز حد نصاب آرا به چه فعالیتی بیشتر خواهید پرداخت پیگیری مسائل اساسی و اصولی شورا و شهرداری را دراولویت برنامه‌های خود عنوان نمود وافزود: هر فردی که به عنوان رئیس شورا انتخاب می شود باید با دقت و شدت این مسائل را دنبال نماید.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی تهران درادامه در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه عملکرد کمیسیونها را با توجه به افزایش تعداد آنها در دوره چهارم چگونه ارزیابی می نمایید ضمن مثبت ارزیابی نمودن فعالیت تمامی کمیسیونها به اختصاص وقت کافی  و درگیری هر کمیسیون با طرحها و لوایح مرتبط با حوزه کاری خود اشاره نمود و اظهار داشت: اگر چه برخلاف اظهارات برخی از افراد بازده کمیسیونها از نظر تعداد مصوبات کم بوده اما به لحاظ کیفیت ومطالعات و بررسی‌های صورت پذیرفته از عملکرد قابل قبولی برخوردار بوده اند.

چمران در پاسخ به این سوال که وقت گیرترین فعالیت شورا در دوره چهارم مرتبط با چه موضوعی بوده است؟ از تدوین برنامه پنجم و نیز بودجه به ترتیب به عنوان زمانبر ترین اقدامات اعضا دردوره چهارم یاد کرد و گفت: البته برنامه پنجم در اردیبهشت ماه آخرین سال دوره سوم شورا آماده بود و عدم ارائه آن تنها به دلیل پیشنهاد اعضا مبنی بر واگذاری تصویب این موضوع به شورا و شهردار آینده عنوان شد چرا که اعضا بر این عقیده بودند که اگر این لایحه مرتبط با شورا و شهرداری است بهتر است خودشان در تصویب آن موثر باشند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی تهران در پایان با بیان اینکه نمی دانم واگذاری تصویب برنامه پنجم ایده خوبی بود یا خیر آن را به صور کلی خوب عنوان کرد و خاطر نشان کرد: چرا که هم شورای جدید را از ابتدا با درگیر نمودن در مسائل وارد کوران کار نمود و هم مدت زمان زیادی را صرف آن نمودیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مطابق ، رئیس ، تجربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار