نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی از ایجاد 10 هزار هکتار فضای گلخانه ای در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام حبیب برومند افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه قرار بود 100 هزار هکتار فضای گلخانه با اشتغالزایی یک میلیون نفر در کشور ایجاد شود که به خاطر عدم برنامه ریزی صحیح تنها 10 هزار هکتار در کشور گلخانه احداث شده است.

وی افزود: اگر مهندسان و کارشناسان برنامه ریز کشور ما در سازمان وزارت جهاد کشاورزی سعی کنند طرح های گلخانه ای در کشور را افزایش و از آن حمایت کنند نه تنها مایحتاج مردم کشورمان را تامین کرده بلکه در صادرات محصولات آن هم موفق خواهیم بود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس گفت: خوشبختانه راه‌اندازی و تقویت مجتمع‌های گلخانه‌ای و تولید محصولات متنوع در این سایت‌ها در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته بطوری که با تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده به خوبی در می‌یابیم که سایت‌های گلخانه‌ای و همچنین مجتمع‌های فعال در این ارتباط از توان بالایی برای تولید کیفی برخوردار بوده و ضریب مصرف آب در این گلخانه نیز بسیار کمتر است.

حجت الاسلام برومند با بیان اینکه منطقه پارس آباد خوشبختانه به لحاظ مستعد بودن شرایط کشت گلخانه می تواند به خوبی جواب دهد، افزود: با الحاق این شهرستان به منطقه آزاد تجاری قادر خواهیم بود علاوه بر صادرات محصولات باغی و کشاورزی به کشورهای همسایه و آسیای میانه، شاهد صادرات محصولات گلخانه این شهرستان نیز باشیم.

وی همچنین به ضرورت توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان پارس آباد اشاره کرد و گفت: پارس آباد مغان از نظر تولید محصولات گلخانه ای از مناطق پیشرو کشور است و سعی ما بر این خواهد بود تا اعتباراتی که دولت در بخش کشاورزی و توسعه مجتمع های گلخانه ای اختصاص می دهد را در اختیار جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار این منطقه که علاقه مند به ایجاد گلخانه هستند قرار داده تا هم زمینه اشتغال آنان فراهم شده و هم کمکی به اقتصاد کشور کرده باشند.

انتهای پیامز/

برچسب ها: اردبیل ، ایجاد ، فضای ، گلخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۳۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
سلام .به نظر من این خیلی خوبه من خودم رشته تحصیلاتم گلخانه هستش وخیلی هم به کار در گلخانه علاقه دارم اگه میشه راهنمییم کنین.موفق باشین