معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۸۵ مؤسسه خیریه در این استان با حمایت های بهزیستی در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمود شیخ علیزاده در جلسه سازمان های مردم نهاد آذربایجان غربی اظهار کرد: از این تعداد 25 مؤسسه در زمینه توانمند سازی افراد، 25 مؤسسه در زمینه اجتماعی، 35 مؤسسه در زمینه پیشگیری و 4 مؤسسه در مشارکت های مردمی فعالیت دارند.

علیزاده با اشاره به وضعیت تشکل های مجوز دار افزود: در بین این مؤسسات نیز 5 تشکل دارای مجوز بوده و 2 تشکل نیز در زمینه جامعه معلولین دارای مجوز بوده و در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: مشکلات املاک و مسکن و در اختیار گذاشتن اراضی مورد نیاز برای افراد از اساسی ترین نیازهایی است که مورد توجه قرار گرفته و لازمه بررسی های دقیق و برنامه ریزی صحیح است.

علیزاده تصریح کرد: با نظارت های کافی و جمع بندی های دقیق نقاط ضعف و قوت مشخص شده و با اطلاع رسانی اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما اعتماد مردم جلب می شود.

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: از نظر فعالیت های تخصصی در بهزیستی نیاز سنجی صورت گرفته که عمده ترین آن درباره پیشگیری بوده و برای ایجاد مشارکت های مردمی در مؤسسات مختلف آماده ارائه مجوز هستیم.

در این جلسه نماینده اداره ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با مطرح کردن مشکلات این اداره اظهار کرد: از اصلی ترین مشکلات این اداره مشکل ثبت است که حتی در برخی مواقع پرونده نیز تشکیل می شود و سبب ایجاد دردسرهای زیادی در این زمینه می شود.

امیر تابش درباره دیگر مشکلات اداره ارشاد استان گفت: صدور مجوز توسط دیگر ارگان ها برای برخی از تشکل ها و مشکل مالیاتی و کمبود بودجه از دیگر مشکلاتی است که اداره ارشاد با آن ها روبه رو بوده و خواستار بررسی دقیق توسط استانداری و مسئولان مربوطه شد.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: ارومیه ، بهریستی ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.