نحوه رسیدگی شرکت‌ها در تاخیرهای پرواز در حال حاضر تبدیل به رنجی روزمره شده که سخن گفتن از آن کلیشه‌ای شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نحوه رسیدگی  شرکت‌ها در تاخیرهای پروازی در حال حاضر  تبدیل به رنجی روزمره شده که سخن گفتن از آن کلیشه ای شده است.

براساس این گزارش، طبق عرف بین المللی حمل نقل هوایی، تاخیر پروازها تا نیم ساعت ایرادی ندارد اما اگر بیش از آن باشد ایرلاین مربوطه باید جوابگو باشد و بر اساس قوانین خسارت بپردازد.

طبق گزارش‌های مردمی، نحوه رسیدگی و پذیرایی شرکت‌های هواپیمایی در تاخیرهای پروازی به مسافران رضایت بخش نیست و اغلب مسافران مشمول تاخیر نیز از مراجعه به دادگاه و شکایت از شرکت‌های هواپیمایی انصراف می‌دهند.

این در حالی است که مسافران بابت تاخیر بیش از نیم ساعت هواپیما می‌توانند خواستار حقوق قانونی خود از شرکت های هواپیمایی باشند.

بر اساس این گزارش، همزمان با اجرای طرح متنوع سازی نرخ بلیط هواپیما، مسئولان مربوطه وعده داده بودند که تاخیر پروازها به حداقل برسند اما متاسفانه طی تماس هایی که با باشگاه خبرنگاران گرفته شده، نه تنها ساعت تاخیرها کاهش نیافت بلکه طی این هفته به اوج خود رسید.
 
بر اساس این گزارش، پرواز آبادان به تهران با شرکت هواپیمایی "آسمان" باید دیشب ساعت 1:15 دقیقه  پرواز می کرد اما متاسفانه  ساعت 11:45 با 12 ساعت تاخیر به تهران رسید.

همچنین پرواز تبریز به تهران با شرکت هواپیمایی "آتا" باید ساعت 11:10 وارد تهران می شد که ساعت 1 وارد تهران شد.

بر اساس این گزارش، پرواز اصفهان به تهران با شرکت هواپیمایی ایران ایر باید ساعت 1:35 دقیقه بامداد وارد تهران می شد که تا کنون نشسته است.

بعلاوه، طی تماس های که گرفته شد، مسافران گفتند که این شرکت های هواپیمایی هیچ خدماتی ارائه نکردند و در مورد علت تاخیرها هیچ جوابی به ما ندادند.

وجود چنین تاخیرهایی در این هفته بسیار فراوان بود؛ به طور مثال هواپیمای زاگرس از مسیر مشهد به تهران باید ساعت 21:30 پرواز می کرد اما ساعت 11:30 دقیقه با 2 ساعت تاخیر پرواز کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت های هواپیمایی ایران ایر، زاگرس، آسمان و آتا صدرنشین تاخیرات پروازی در این هفته بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار