نشست مشترک مسئولان نیروی دریایی ارتش و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میزبانی این سازمان برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، در ابتدای این نشست حجت الاسلام دکتر ابوالقاسمی معاون امور بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی تدوین یک منشور اخلاقی و رفتاری برای کلیه کارکنانی که به ماموریت‌های برون مرزی اعزام می‌شوند را امری ضروری دانست و گفت: رفتار اسلامی نشان دهنده فرهنگ اسلامی بوده و تجربه ثابت کرده است رفتار و کردار عامل مهم و اثر گذاری در پذیرش فرهنگ توسط ملت هاست و این بایستی در تمامی کارکنان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان داده است نفوذ اسلام به برخی کشور‌ها نظیر اندونزی و مالزی و... از طریق دریا صورت گرفته خاطر نشان کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط و تعامل با سایر کشور‌ها دریاست و در همین راستا بایستی تحقیقات لازم برای رسیدن به نقاط مشترک نیروی دریایی و این سازمان انجام شود.

*حضور ناوگروه‌های ارتش در کشور‌ها بسترساز فضای رسانه‌ای برای دفا‌تر رایزنی فرهنگی

همچنین دکتر سلیمانی معاون پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تفاوت ارتش ایران با سایر ارتش‌های دنیا را ایدئولوژیک بودن ارتش کشور ما دانست و گفت: با نگاهی به مراحل پیشرفت کشور‌های قدرتمند در می‌یابیم که کشور‌هایی قدرت نظامی و سیاسی دارند که از یک نیروی دریایی مقتدر بهره‌مند باشند چرا که تنها محل نمایش قدرت نظامی پهنه دریاهاست.

وی اکثر حوزه‌های کاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را مرتبط با فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش دانست و افزود: همکاری این دو ارگان با همدیگر می‌تواند در انجام ماموریت‌های این سازمان بسیار اثرگذار واقع شود که متأسفانه تا کنون از آن غافل بوده‌ایم به عنوان مثال سفر ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در کشور‌های مختلف بستر ساز ایجاد یک فضای رسانه‌ای برای دفا‌تر رایزنی فرهنگی کشورمان محسوب می‌شود. سلیمانی آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای همکاری با نیروی دریایی ارتش در زمینه انتشارات را اعلام و تصریح کرد: در معاونت پژوهش اسناد تاریخی ارزشمندی وجود دارد که بخشی از آن به تاریخ دریا نوردی ایرانیان مربوط می‌شود.

در ادامه دکتر هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نگاه و بینش فرهنگی فرماندهان و مسؤلان نیروی دریایی ارتش را مایه غرور ملی برشمرد و گفت: مأموریت‌های این دو ارگان شباهت‌های زیادی با هم دارد و بایستی کاری کنیم تا ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در کشور‌های مختلف پهلو می‌گیرد به یک خانه متحرک قرهنگی تبدیل شوند و با همتی که در دریادلان ارتش وجود دارد این کار شدنی است.


* حضور نیروی دریایی در کشور‌های جهان یک حرکت دیپلماسی


دکتر فلاحت پیشه مدیر موافقت نامه‌های بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به اینکه دیپلماسی ابزاری برای انعکاس تصویر از فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در ذهن جهانیان است اذعان داشت حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در کشور‌های جهان در ظاهر یک حرکت نظامی است لیکن در باطن یک حرکت دیپلماسی عمومی به شمار می‌رود و دیپلماسی عمومی هم شاخصه‌های متعددی از جمله فرهنگ، علم و... دارد که نیروی دریایی ارتش می‌تواند با حضور مقتدرانه خود آن را به رخ جهانیان بکشد.

گفتنی است در این نشست که دریاداردوم جره معاون عملیات، دریاداردوم آل احمد معاون پژوهش نیروی دریایی ارتش، ناخدایکم داداشی، ناخدایکم حاتمی، ناخدایکم شایگان و ناخداسوم حامدی از مسئولان این نیرو حضور داشتند، ضمن تشریح مأموریت‌های عملیاتی نیروی دریایی در پهنه آب‌های آزاد و بین المللی و تبیین رهنمود‌های مقام معظم رهبری پیرامون نیروی دریایی ارتش، خلاصه‌ای از مأموریت‌های انجام شده توسط ناوگروه‌های این نیرو، برنامه‌های کلان و اقدامات نیروی دریایی در راستای فرهنگ سازی ارائه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار