از دفتر هفدهم حافظ پژوهی در یاد روز حافظ 20 مهر در شیراز رونمایی می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر مرکز حافظ شناسی با بیان این خبر گفت : برنامه های امسال مانند پارسال شامل بخش های " برنامه های عمومی " شامل گل افشانی آرامگاه حافظ ، برگزاری نمایشگاه های جنبی مانند خوشنویسی و نقاشی ، برنامه شعر خوانی ، موسیقی و تئاتر ، "مراسم رسمی افتتاحیه " و "نشست علمی " که از صبح روز بیستم مهرماه با حضور استادان حافظ شناس و ارائه سخنرانی های تخصصی برگزار می شود .

منیژه عبدالهی افزود : موضوع محوری سخنرانی های نشست علمی امسال " نقد و بررسی شرح های حافظ از آغاز تا امروز " است ، و در این نشست ، سخنرانی هایی در زمینه تاریخچه شرح های حافظ از آغاز تا کنون ارائه می شود .

وی بیان کرد: شرح ها و تفسیرهایی که برشعر حافظ از دید گاه های مختلف اعم از عرفانی ، ادبی ، فلسفی و جمال شناختی نوشته شده است . نقد و بررسی می شود .

این استاد زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه در بخش دوم نشست علمی تخصصی امسال ،چند شرح جدید حافظ که در دو سال گذشته نگارش یافته است ، معرفی و بررسی می شود گفت: در این مراسم دفتر هفدهم حافظ پژوهشی که متن کامل سخنرانی های پارسال به انضمام مقالات برگزیده فراخوان عمومی است ، رونمایی می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.