سمنان/

احیای روستای تاریخی ده‌نمک در استان سمنان

روستای ده نمک یکی از روستاهای تاریخی و کهن شهرستان آرادان است که با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، ده‌نمک به عنوان قطب گردشگری و روستای پایلوت در زمینه احیا و جذب گردشگر در استان سمنان مطرح می شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این اداره کل درصدد احیا و باز زنده‌سازی روستای تاریخی ده‌نمک در این استان است.
محمدحسین بحرالعلومی با اعلام حمایت از مطالعات انجام شده توسط استادان و دانشجویان دپارتمان مطالعات شهری و معماری دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در خصوص روستای ده‌نمک اظهار داشت: این اداره کل نیز در صدد جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح پیشنهادی این دانشگاه در خصوص باز زنده‌سازی روستای ده‌نمک است.
وی با بیان اینکه مزایده واگذاری مدیریت و بهره‌برداری کاروان‌سرا، یخچال و آب انبار ده‌نمک توسط این اداره کل و صندوق احیا در جراید عمومی اعلام شده است، گفت: ده‌نمک نیاز به سرمایه‌گذار بخش خصوصی دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از اجرای طرح‌های مطالعاتی جدید توسط استادان دانشگاه میلان در سایر جاذبه‌های تاریخی استان نیز استقبال کرد و گفت: استادان این دانشگاه شناخت بسیار خوبی از استان سمنان دارند و یکی از قابلیت‌های مهم این استان را خشتی بودن بناها می‌دانند.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه در تبدیل استان سمنان به مقصد گردشگری بسیار موثر است، گفت: تمام تلاش ما در زمینه تبدیل استان سمنان به مقصد گردشگری مسافران و گردشگران، به خصوص توریست‌های خارجی است.
بحرالعلومی با بیان اینکه استان سمنان دارای بیشترین تعداد کاروانسراهای کشور است، افزود: قرار داشتن استان در مسیر جاده ابریشم برای گردشگران فرهنگی خارجی بسیار مهم و جالب است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار امیدواری کرد: با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، ده‌نمک به عنوان قطب گردشگری و روستای پایلوت در زمینه احیا و جذب گردشگر در استان مطرح شود.
روستای تاریخی و کهن ده‌نمک یکی از روستا‌های شهرستان آرادان در استان سمنان است که در 23 کیلومتری بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.