در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، کشاورزان مناطق پرخطر کشور، یارانه معیشتی دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

معاون حفظ کاربری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور در سفر به شهرکرد، از پرداخت یارانه معیشتی به کشاورزان مناطق پرخطر خبر داد.

حسین امیرحیدری گفت: این یارانه به تناسب میزان تولید، برای تشویق کشاورزان فعال و متحمل خسارت در زمین های حاشیه شهرها و زمین هایی که به دلیل حوادث غیر مترقبه از چرخه تولید خارج شده اند، و همچنین به منظور جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی در مناطق مواجه با خشکسالی، پرداخت می شود.

وی افزود: اختصاص این یارانه در اصلاحیه قانون حفظ کاربری اراضی برای تصویب به مجلس ارائه شده و به زودی اجرایی می شود.

امیرحیدری در زمینه اقدامات سازمان امور اراضی کشور برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی هم گفت: تمامی بنا و ساخت و سازهایی که در اراضی کشاورزی باعث تغییر کاربری شده، تخریب می شود.

وی گفت: در مواردی که اراضی برای اجرای طرح ها به متقاضیان واگذار شده، در صورتی که برای فعالیت های کشاورزی مورد استفاده قرار نگیرد، توسط دولت پس گرفته می شود.

امیرحیدری تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان نیز که انشعاب گاز و برق و آب برای ساخت ها و سازهای بدون مجوز کمیسیون حفظ کاربری اراضی صادر می کنند، توسط سازمان امور اراضی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گفته معاون حفظ کاربری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور، از سال 74 تاکنون، تغییر کاربری 114 هزار هکتار زمین کشاورزی در کشور شناسایی و متخلفان به مراجع قانونی معرفی شده اند.

هم اکنون 18.7 میلیون هکتار از مساحت کشور به زمین های کشاورزی اختصاص دارد.

معاون حفظ کاربری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور به منظور شرکت در نشست تخصصی زمین و توسعه پایدار به شهرکرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.