در راستای ترویج فرهنگ بازیافت از مبدا، رویکرد 6گانه تفکیک پسماند در جنوب غرب تهران اجرا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  آموزش چهره به چهره خانوار، شناسایی و آموزش مراکز تولید زباله، جمع آوری پسماند از مراکز اداری، راه اندازی گروه ویژه جمع آوری پسماند خشک از مراکز بهداشتی- درمانی، جمع آوری پسماند از شهرک های محصور و ایجاد بانک اطلاعاتی، 6 رویکرد متوالی فرهنگسازی هستند که  مدتی است اداره بازیافت شهرداری منطقه 17 ، اجرای آن را آغاز کرده است.

بهروز محمدزاده، شهردار منطقه17 در این باره گفت: در زمینه آموزش خانوار به صورت محله به محله آموزش¬ های لازم به شهروندان ارائه می شود. در این مرحله تاکنون بیش از 22 هزار خانوار به طور متوسط معادل 88 هزار شهروند از آموزش های لازم بهره مند شده اند.

شهردار منطقه17 با اشاره به تمهیدات ویژه این اداره در زمینه کارآمدتر کردن فرآیند تفکیک پسماند افزود: با توجه به فعالیت بنگاه های اقتصادی و بازارهای فرامحله ای در منطقه همچنین تعدد بعضی مراکز اداری، تولید پسماند خشک بیش از پسماند تر است. به همین سبب برنامه ویژه آموزشی برای اصناف و این مراکز در نظر گرفته ایم.

محمدزاده با اشاره به اقداماتی که برای ارتقای بهداشت و مسائل زیست محیطی در این فرآیند در نظر گرفته شده است، ادامه داد: با فعال سازی گروه ویژه ای مراکز بهداشتی- درمانی موظف به جمع آوری و دفن زباله های عفونی شده اند.

محمدزاده، همچنین درباره توزیع مخازن آبی رنگ تفکیک پسماند و ایجاد بانک اطلاعات، گفت: با تهیه بانک اطلاعاتی از تعداد واحدهای مسکونی و دیگر واحدهای شهری همچنین به روزرسانی بانک اطلاعاتی شهروندانی که مشارکت خوبی در زمینه بازیافت دارند، برنامه های جدیدی را برای شهروندان ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تفکیک ، پسماند ، بازیافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار