این هفته شاهد رونق معاملات در گروه‌هایی همچون خودروی لیزینگ و بیمه بودیم.

محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند بازار این هفته بیان کرد: این هفته شاهد رونق معاملات در گروه هایی همچون خودروی لیزینگ و بیمه بودیم.
 
وی در ادامه افزود: گروه پتروشیمی معامله بلوکی بر نماد فارس صورت گرفت که این امر در حمایت از شاخص کل موثر بود و همین امر منجر به صعود شاخص تا مرز 73 هزار و 18 واحد شد.

گیوکی در رابطه با افزایش عرضه در بازار این هفته گفت: با افزایش عرضه ها و افت قیمتی در بسیاری از نمادها شاخص نهایتا افت 37 واحدی را تجربه کرد.
 
معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر با اشاره به معاملات بلوکی توضیح داد: همچنین معامله بلوک 5 میلیونی تاپیکو کمک 33 واحدی را به شاخص عرضه کرد و نماد و صندوق هم به دلیل جمع اوری حق تقدم های استفاده نشده با عرضه همراه شد و با تاثیر منفی 32 واحدی به کار خود پایان داد.

فعال بازار سرمایه در مورد نمادهای موثر بر شرایط بازار اظهار کرد: اواسط هفته اغلب نمادهای گروه ساختمان و سرمایه گذاری خودرو و قطعات با اقبال بازار و رشد قیمت رو به رو شده اند.

وی در ادامه گفت: افزایش عرضه باعث ایجاد تعادل در اغلب معاملات گروه ها به جز قطعه سازان شده است.
 
گیوکی با اشاره به تاثیر گروه‌های بانکی بر روند بازار بیان کرد: در گروه بانکی هم بانک تجارت سود هر سهم سال 93 خود را مبلغ 162 ریال اعلام کرده بود که در گزارش 3 ماهه‌ خود 22 درصد از این پیش بینی را پوشش داده است.

فعال بازار سرمایه در مورد گروه سیمانی ها گفت: گروه سیمانی ها به گوشه نشین ترین صنعت بازار تبدیل شدند.

وی در ادامه بیان کرد: روند نزولی گروه‌ها طولانی مدت و فرسایشی شده و اولین کاهش سود در گزارش 6 ماهه هگمتان مشاهده شده است.

گیوکی با بررسی شرایط انبوه سازان گفت: در گروه انبوه سازان شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود اولین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 94/06/31 را به مبلغ 839 ریال اعلام نمود در حالی که پیش بینی سود سال 93 با 4 در صد رشد به مبلغ 807 ریال پیش بینی شده است.
 
فعال بازار سرمایه در خصوص شرایط اخرین روز کاری بازار سرمایه توضیح داد: در نهایت اخر هفته هم بازار با کاهش 228 واحدی شاخص منفی را ثبت کرد و به مرز 73 هزارو 312 واحد رساند.
 
وی در پایان افزود: شاید با حمایت های مقطعی بتوان جلوی ریزش را گرفت اما بی شک مثبت شدن بازار نیاز به یک محرک قوی دارد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: تالار ، بورس ، اوراق ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار