مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان اصفهان گفت: به مناسبت هفته دولت مرحله اول منطقه نمونه گردشگری تالاب گاوخونی شهر ورزنه واقع در شهرستان اصفهان افتتاح می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان،"محسن مصلحی" افزود : منطقه نمونه گردشگری تالاب گاوخونی در شهرستان اصفهان ، شهر ورزنه و در مساحتی بالغ بر 10 هکتارمی باشد .

وی به راه اندازی امکانات رفاهی و گردشگری در این مجموعه گردشگری اشاره کرد و افزود: "احداث مجموعه لجن درمانی" ، "ایجاد امکانات حمام آفتاب" ، "احداث رصد خانه" ،" احداث مجموعه های پذیرایی" و "ارائه امکانات سافاری "از جمله تسهیلات گردشگری در این منطقه است .

وی حجم سرمایه گذاری این طرح را درمنطقه نمونه گردشگری تالاب گاوخونی 100000میلیون ریال توسط شرکت سرمایه گذاری کویر واحه ذکرکرد.

به گفته وی، قرار است این طرح توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، استاندار اصفهان و سایر مسوولین استانی در هفته دولت افتتاح گردد.

تالاب بین‌المللی گاوخونی در فلات مرکزی ایران در استان اصفهان است ،که از رودخانه زاینده‌رود تغذیه می شود.

مدتهاست آب ورودی این تالاب به صفر رسیده و عملاً این تالاب نابود شده است. این در حالی است که کشور ایران عضو کنوانسیون بین‌المللی رامسر است و طبق آن حق نداردقوانینی تصویب کند که بر اثر آن قوانین تالابها خشک شوند. اداره کل میراث فرهنگی در تلاش است در حد امکانات خود با توسعه گردشگری آسیب های ناشی از خشکسالی در منطقه شرق اصفهان را به حداقل برساند .

باتلاق مذکورمنابع زیستی غنی ای دارد.این باتلاق همچنین پناهگاهی برای پرنده‌های مهاجر است که با همهٔ این ویژگی‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.