نخستین جشنواره فرهنگی هنری "ایران جوان بمان" با یازده هدف و با چندین بخش مسابقه شهریور سال جاری آغاز به کار کرده و اختتامیه آن در دی ماه 93 برگزار می‌شود.

سید علی فخارزاده دبیر نخستین جشنواره فرهنگی-هنری ایران جوان بمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی  باشگاه خبرنگاران گفت: تقریبا بحرانی که کشور در رابطه با بحث پیری با آن مواجه است و این مسئله که جمعیت رو به کم شدن است این خطر احساس می‌شود که در بیست سال آینده جمعیت کشور رو به پیری رفته و جامعه دچار نقصان بسیاری می‌شود.

وی افزود: از این رو فرهنگ سازی و توجه مردم به این موضوع مهم تصمیم گرفتیم جشنواره‌ای فرهنگی هنری را با این مضمون برپا کنیم که یازده هدف را در رأس کار خود قرار دادیم.

فخارزاده با اشاره به اهداف و محورهای مورد موضوع جشنواره تصریح کرد: نقد کاهش رشد جمعیت، کاهش ازدواج، تأخیر در ازدواج و کاهش باروری، تشویق به فرزند آوری، سالخوردگی جمعیت کشور، رزاقیت و فرزند آوری، تک فرزندی و مشکلات تربیتی آن، نقشه‌ی دشمن برای کاهش جمعیت ایران، ارزش فرزند آوری در اسلام، نشان دادن زیبایی‌های خانواده‌ی پر جمعیت و نقش پررنگ تفاهم و همیاری در فرزندان بیشتر از اهداف نخستین جشنواره‌ی فرهنگی و هنری ایران جوان بمان است.

وی با اشاره به بخش‌های مسابقه‌ی این جشنواره گفت: بخش تجسمی که شامل پوستر، عکس،‌ کاریکاتور، تصویرسازی هستند به همراه بخش ادبی که در حوزه‌ی شعر شامل داستانک، طرح و ایده‌ی فیلم بوده در کنار بخش رسانه با قسمت‌هایی چون نماهنگ، فیلم مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، تیزر، گرافیک و بسته‌ی صوتی خواهد بود در نخستین جشنواره فرهنگی هنری در جشنواره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

فخارزاده با اشاره به فراخوان آثار ارسال شده ابراز داشت: از سراسر کشور و از تمام اقشار جامعه آثار را می‌پذیریم و به نفر اول هر بخش جوایز نفیسی را تقدیم می‌کنیم که اختتامیه‌ی این جشنواره در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور اطلاع دقیق از کم و کیف برنامه‌های این جشنواره طی ده روز آینده نشست خبری برای اصحاب رسانه برگزار می‌شود که در آن از پوستر جشنواره نیز رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی،‌نخستین جشنواره فرهنگی هنری ایران جوان بمان به نفرات اول تا سوم در هر قسمت مسابقه به ترتیب 5 سکه، 3 سکه و 1 و نیم سکه به همراه تندیس و لوح ویژه جشنواره تقدیم خواهد شد و در بعضی از آثار برگزیده حمایت از تولید نیز انجام خواهد پذیرفت.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار