مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو گفت: مرمت و استحکام بخشی کاخ موزه باغچه جوق اولویت اصلی منطقه آزاد در راستای همکاری با میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حسین فروزان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از همکاری میان دو طرف، اظهار داشت: حفاظت و حراست از میراث فرهنگی را وظیفه‌ خود می‌دانیم و کمک به ساماندهی و مرمت آثار تاریخی شمال استان از اولویت‌های اصلی ما در توسعه گردشگری شهرستان ماکو است.

وی گفت: در جلساتی که با کارشناسان میراث فرهنگی داشتیم مقرر شد مرمت و استحکام بخشی کاخ موزه باغچه جوق اولویت اصلی ما در راستای همکاری با میراث فرهنگی باشد.

فروزان گفت: سازمان میراث فرهنگی مسئول و متولی اصلی میراث فرهنگی در کشور است، بنابراین در پروژه مرمت کاخ موزه باغچه جوق و دیگر آثار تاریخی ماکو از تخصص، کمک‌های فنی و فکری کارشناسان میراث فرهنگی در این زمینه استفاده می‌شود.

فروزان اضافه کرد: در گام بعدی نیز در نظر داریم با همکاری میراث فرهنگی نسبت به مرمت و ساماندهی وضعیت دخمه سنگی فرهاد، ساختمان هلال احمر، عمارت کلاه فرنگی و ساختمان بانک ملی ماکو اقدام کنیمن/ش.

برچسب ها: کاخ ، باغچه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.