مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بر اثر حوادث غیرمترقبه، به 70 درصد محصولات باغی شهرستان بوکان خسارت وارد شده است.

صلاح‌الدین حقگو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: میزان اراضی قابل کشت محصولات زراعی، باغی و حبوبات در شهرستان بوکان 110 هزار هکتار اعلام شده است.

وی به میزان زمین‌های زراعی مورد کشت کشاورزان امسال شهرستان بوکان اشاره کرد و افزود: مقدار 61 هزار هکتار برای کشت محصولات زراعی در این شهرستان اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان به میزان خسارت محصولات کشاورزی در بخش زراعت اشاره کرد و افزود: از آغاز امسال تا کنون بر اثر ریزش‌های جوی مانند سیل و ‌تگرگ به 30 درصد محصولات زراعی این شهرستان خسارت وارد شده و در کنار این خسارات در بخش زراعی، بارش‌های شدید جوی، تگرگ و وقوع سرمای زودرس در ماه‌های فروردین و تیر به 70 درصد محصولات باغی شهرستان بوکان نیز خسارت وارد کرده است.

حقگو با اشاره به میزان کشت حبوبات در شهرستان بوکان، اظهار داشت: از میان محصولات کشت شده در این شهرستان، تا کنون 18 هزار هکتار به کشت حبوبات اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان تصریح کرد: کشاورزان و باغداران به منظور جبران خسارت وارد شده به محصولات باغی و زراعی خود می‌توانند از محل بیمه محصولات کشاورزی به جبران خسارت اقدام کنند.

حقگو در خصوص میزان خسارت در بخش دام این شهرستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در اثر حوادث طبیعی، گزارشی مبنی بر تلفات دامی اعلام نشده است/ز.

برچسب ها: بوکان ، خسارت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.