رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهران با بیان اینکه یکی از آسیب های جدی که ایلام با آن مواجه است مساله بیابان زایی است افزود: هزار هکتار از عرصه های این استان در معرض تبدیل شدن به بیابان قرار دارند.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی نظربیگی گفت:  با توجه به بررسی های انجام گرفته از عرصه های در معرض بیابان حدود 140 هزار هکتار در وضعیت بحرانی قرار دارد که باید هرچه سریعتر برای مبارزه با آن اقدامی اساسی انجام داد.

رییس منابع طبیعی شهرستان  مهران افزود: این نقاط بحرانی در شهرستان های مرزی مهران و دهلران واقع شده اند که به دلیل خشکسالی، هجوم شن های روان، ریزگردها و بی آبی و عدم پوشش مناسب جنگلی در معرض بیابانی شدن هستند.

نظربیگی یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سال گذشته اقدام های بسیار مناسبی در قالب «طرح جام» برای مقابله با بیابانزایی انجام داده است.

وی  با اشاره به اینکه  تاکنون 10 هزار هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان مهران توسط با نهال و اجرای طرح های بیابان زدایی تثبیت شده است افزود: برنامه هایی در دست اقدام است که بتوانیم سطح بیشتری از عرصه های بیابانی را تثبیت کنیم و با مقابله جدی با پدیده شوم بیابانزایی بپردازیم.

ایلام با نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع گستره در جنوب غرب ایران اسلامی واقع شده و 87 درصد گستره این استان را مناطق مرتعی و جنگلی تشکیل می دهد.
 
 
 
 
انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.