مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: این اداره سال گذشته موفق شد 250 هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان را از تصرف افراد متخلف خارج کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ تورج کرمی با اعلام این خبر گفت: 183 فقره پرونده قضایی در طول سال برای افراد متخلف در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران تشکیل شده است.
وی افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران همچنین از ابتدای سال 92 تاکنون 337 فقره دادخواست و لوایح قضایی بر علیه افراد متخلف تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع داده است.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران افزود: پنج میلیارد ریال خسارت نیز در طول سال گذشته از تخریب کنندگان منابع طبیعی دریافت و به خزانه ملی واریز شد.
کرمی همچنین از هزینه پنج میلیارد ریالی برای اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در سال گذشته خبر داد.
وی یادآور شد: پارسال چهار هزار هکتار از مراتع شهرستان دهلران برای احیا، حفاظت و ساماندهی قرق شد.
بگفته کرمی  ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سال گذشته بیش از 250 هکتار از اراضی ملی این شهرستان را از تصرف متخلفان خارج و به بیت المال برگرداندند.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران ایجاد کمربند حفاظتی به طول 11 کیلومتر را در «پتک دیناروند»، جنگل کاری 600 هکتار از مناطق آبگرم، بیات و برتش با گونه های کنار، کهور و اوکالیپتوس و پخش 200 هزار اصله نهال برای کاشت در حاشیه مزارع میان کشاورزان را از دیگر اقدام های این اداره عنوان کرد.
کرمی اضافه کرد: سالانه در نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران 300 هزار اصله نهال تولید می شود و امسال نیز برای اجرای این طرح ها 10 میلیارد اعتبار برآورد شده است.
شهرستان دهلران دارای 140 هزار هکتار بیابان ، 390 هزار هکتار سطح مراتع و 94 هزار هکتار سطح پوشش جنگل است.
 
 
 
 
 انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.