در این جشنواره که به مدت سه روز به میزبانی حوزه هنری استان سمنان برگزار شد گروه های نمایش منتخب از استانهای قزوین، همدان، اصفهان، مرکزی، قم و سمنان به رقابت پرداختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، جشنواره منطقه ای تاتر سوره ماه جمعه شب با معرفی و تجلیل از برترین ها به کار خود در سمنان پایان داد و نمایش "این عکس که می ماند" ضمن قرار گرفتن در صدر بیشترین جوائز را از آن خود کرد.
در این جشنواره که به مدت سه روز به میزبانی حوزه هنری استان سمنان برگزار شد گروه های نمایش منتخب از استانهای قزوین، همدان، اصفهان، مرکزی، قم و سمنان به رقابت پرداختند.
هیات داوران این جشنواره در پایان نمایش های "این عکس که می ماند"به کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین "رود زنده می زاید" به کارگردانی حسان جانمی از اصفهان و "صبرا"به کارگردانی محمدرضا عبادیانی از استان سمنان را به ترتیب به عنوان برتر برای حضور در رقابتهای کشوری انتخاب و معرفی کرد.
هیات داوران این جشنواره همچنین در بخش طراحی صحنه مرتضی نجفی از نمایش" این عکس که می ماند" را به عنوان برگزیده معرفی کرد.
در بخش بازیگر مرد مرتضی خانجانی از نمایش"شعله پزان" را به عنوان بازیگر برگزیده معرفی و از مهدی خدایی در نمایش "این عکس که می ماند" و فرهاد مداحی از نمایش "تماشای صداف "را شایسته تقدیر شناخت.
در بخش بازیگری زن نیز آزاده کرم بخش از نمایش "این عکس که می ماند"را به عنوان بازیگر برگزیده انتخاب و ازالهام رضایی در نمایش "رود زنده می زاند"و مریم دشتی از نمایش "شعله پزان" و مریم دلبری از نمایش"صبرا"را شایسته تقدیر دانست.
در بخش نمایشنامه نیز "حامد مکملی" از نمایش "این عکس که می ماند" به عنوان برتر معرفی و "احسان جانمی" در نمایش "رود زنده می زاید" را شایسته تقدیر دانست.
هیات داوران جشنواره تاتر سوره ماه منطقه دو کشور در بخش کارگردانی نیز "مرتضی نجفی"در نمایش "این عکس که می ماند" را به عنوان کارگردان برگزیده و از "احسان جانمی" در نمایش "رود زنده می زاید" و "محمد عبادیانی" از نمایش "صبرا" را شایسته تقدیر دانست.
در این جشنواره 13 نمایش در سالن های تئاتر شهر سمنان، فرهنگسرای نیستان مهدیشهر، حکیم الهی فرهنگسرای کومش سمنان، پلاتو و سالن ماه حوزه هنری استان سمنان به روی صحنه رفت.
اعضای هیات داوران این جشنواره متشکل از مهرداد رایانی مخصوص، حسینعلی شوندی و سعید اسدی بود.
برگزیدگان این جشنواره به بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره که از بیست و دوم تا بیست و هشتم مهر 93 در تهران و در تالارها و تماشاخانه های حوزه هنری کشور برگزار می شود راه یافتند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.