هزاران تن از مردم آلمان علیه جاسوسی های گسترده در غرب تظاهرات کردند و خواستار توقف این روند شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مردم آلمان علیه جاسوسی های گسترده در غرب تظاهرات کردند و توقف این روند را خواستار شدند.

 هزاران نفر از مردم آلمان روز گذشته در شهر برلین پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

این تظاهرات در اعتراض به برنامه های اطلاعاتی و پایشهای کنترلی و امنیتی در کشورشان بود. فعالان بیش از هشتاد سازمان غیردولتی در این تظاهرات شرکت داشتند. شرکت کنندگان در این تظاهرات می گفتند باید آزادی وجود داشته باشد و نه اینکه شهروندان با این سامانه های اطلاعاتی، ترسانده شوند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات می گفتند باید قوانین ناظر بر فعالیت سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی تقویت شود و از کسانی از قبیل "ادوارد اسنودن" محافظت شود که عملکرد این سازمانها را فاش می‌کنند.

 اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا است که جاسوسی های این سازمان را فاش کرد. معترضان آلمانی می گفتند باید از افرادی همانند ادوارد اسنودن محافظت شود. آنها می گفتند باید مخفی کاری های سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی آلمان متوقف شود. آنها همچنین گفتند نظارت بیشتری بر عملکرد این سازمانها وجود داشته باشد.

"پیتر شار" از فعالان آلمانی در این تظاهرات گفت:" باید کنترلها بر فعالیت سازمانهای امنیتی و اطلاعاتی افزایش یابد. باید کنترلها بیشتر شود. باید محدودیت‌های بیشتری درباره برنامه های نظارتی و پایشی به اجرا گذاشته شود."

شرکت کنندگان در این تظاهرات، علیه برنامه های گسترده جاسوسی آمریکا نیز تظاهرات می کردند. آنها می‌گفتند باید این برنامه متوقف شود. آنها تاکید داشتند باید ابعاد جاسوسی آمریکا در آلمان مشخص شود و دولت آمریکا پاسخگو باشد.

"هانس کریستین اشتروبل" از اعضای پارلمان آلمان از حزب سبزها در این تظاهرات گفت:"گفته می شد پس از سه یا چهار هفته پاسخ‌هایی درباره پرسشهای مطرح درخصوص جاسوسی های آمریکا در آلمان داده خواهد شد. اما وقتی ما در پارلمان آلمان ، پرسشهای خود را در این زمینه مطرح کردیم به ما پاسخی داده نشد. یک سال از آن تاریخ سپری می شود و هنوز به ما پاسخی داده نشده است. این رویکرد آمریکا توهین به دوستانش است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار