آمریکا بار دیگر با اعمال تحریم های جدید علیه اشخاص و شرکت های ایرانی، نیات واقعی و کثیف خود را آشکار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ،  مذاکرات هسته ایران و گروه پنج به علاوه یک ، با خوشبینی غیر واقع‌بینانه‌ای آغاز شده بود ، و عده ای منتظر نتایج پر ثمر آن بودند . اما آمریکا بار دیگر با اعمال تحریم های جدید علیه اشخاص و شرکت های ایرانی ، نیات واقعی و خطرناک خود را آشکار کرد.

گلوبال ريسرچ در سايت خود در مطلبی به قلم "اسماعيل سلامی" افزود  اساسا ، واشنگتن هیچ وقت یک شریک قابل اعتماد نبوده است و هرگونه تفکری خلاف این واقعیت ، ناشی از درک ساده انگارانه از حقیقت آمریکاست.

روز جمعه ، دولت آمریکا اعلام کرد که دور جدیدی از تحریم ها را علیه بیش از 25 شخص و شرکت ایرانی از جمله شرکت های کشتیرانی و صنایع نفتی و خطوط هواپیمایی و شش بانک را اعمال خواهد کرد. این تحریم های در حالی اعمال می شود که ایران و شش قدرت جهانی در حال گفت و گو بر سر مساله هسته ای ایران هستند .

آنچه که به نظر می رسد این است که ایران به هیچ وجه از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد و تحریم های جدید و بیشتری که علیه ایران وضع می شوند تنها بر پیچیدگی مساله ای می افزایند که در صورت خواست واقعی غرب ، به راحتی قابل حل است.

در حقیقت می توان گفت که تحریم های جدید که ناقض تمامی قوانین و مقررات بین المللی هستند ، بی اعتمادی دولت و ملت ایران را نسبت به آمریکا افزایش خواهند داد.

حسن روحانی رییس جمهور ایران ، گفت : باید با تحریمها مقابله شود ، زیرا این تحریم ها علیه حقوق ملت ایران هستند.

اما تناقض رفتار آمریکا اینجاست که همزمان با آنکه نگرانی خود را از برنامه هسته ای ایران ابراز می کند ،ادقدام به مسلح کردن گروههای تروریستی در خاورمیانه می کند تا دولتهای قانونی را سرنگون کند و متحد خود را به قدرت برساند.

این گروههای تروریستی ساخته و پرداخته آمریکا و انگلستان و دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل هستند.

اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن هم نشان می دهد که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش ، یک مهره جاسوسی کشورهای فوق است.همچنین نبیل نعیم ( موسس حزب جهاد دموکراتیک اسلامی و یکی از فرماندهان اسبق القاعده ) به شبکه المیادین گفته است : « همه گرووهای تفکیری و تروریستی در خاورمیانه برای سیا کار می کنند.»

بعنوان نکته پایانی باید گفت که هرج و مرج ، بحرانها و تحریم ها ، ابزار آمریکا برای رسیدن به اهداف این کشور در منطقه ناآرام خاورمیانه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار