مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آب هر استان از منابع محلی آن تامین می شود و ما نمی توانیم یک استاندارد مشخصی در همه جا داشته باشتیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در نشست خبری امروزش در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر تنوع کیفی آب در استان‌ها گفت: آب در همه جا با یک استاندارد مشخص ارائه نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: در تمامی استان‌‌ها سعی می‌شود تا حد نصاب استاندار‌دها رعایت شود و از آنجا که تأمین آب استان‌های مختلف از منابع آب محلی آنها صورت می‌گیرد میزان گوارایی آب به این منابع بستگی دارد.
 
*جریمه مشترکان در قالب مصوبه هیئت وزیران

 
وی با بیان اینکه طبق صحبت‌‌های وزیر نیرو مصوبه برخورد با مشترکان پرمصرف و قطع انشعاب آنها در هیئت وزیران بررسی می‌شود گفت: قطع آب آخرین راهکار وزارت نیرو در برخورد با مشترکین پرمصرف است.
 
جانباز با اشاره به اینکه قوانین بدون الزامات اجرایی اثرپذیری ندارند گفت: باید به منظور اعمال مدیریت مصرف از سوی مشترکان قوانین سخت‌گیرانه در این زمینه الزامات اجرایی نیز داشته باشند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: مشترکانی که مصرفشان بیش از الگوی مصرف است و به اخطارهای شرکت آب و فاضلاب دقت نکرده‌‌اند با تصویب این مصوبه انشعاب آب‌شان قطع می‌شود.
 
 
وی همچنین از دیگر مصوباتی که به صورت پیش‌نویس به هیئت دولت ارائه شده نیز گفت: بحث جریمه مشترکان پرمصرف از دیگر مصوبه‌هایی است که به دنبال آن هستیم.
 
*هدر رفت آب در روستاها بسیار بیشتر از شهرهاست
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آخرین آمار هدررفت آب در کشور نیز گفت: میزان هدررفت آب در شبکه آب شرب بر اساس نتایج استخراج شده در سال 92، 24.7 درصد است که میزان هدررفت واقعی 13.3 درصد  و هدررفت ظاهری 9.8 درصد است.
 
جانباز این میزان هدررفت را مربوط به خطای راه‌اندازی کنتور و انشعاب رایگان و آب بدون درآمد عنوان کرد و افزود: میزان هدررفت آب در روستاها بسیار بیشتر از شهرهاست.
 
*آب روستایی نیازمند اعتبارات بیشتر است
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بعد از 4 سال توانسته‌ایم 200 میلیارد اعتبار برای مجتمع‌‌های روستایی فراهم کنیم ادامه داد: تا پایان سال 94 باید جمعیت تحت پوشش آب رسانی روستایی از 77 درصد به 99 درصد برسد که در این زمینه با کمبود اعتبارات روبرو هستیم.
 
وی تصریح کرد: از محل گاز و آب شهری نیز 139 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که 100 میلیارد تومان آن از محل گاز و 39 میلیارد تومان آن از محل آب تأمین خواهد شد.
 
*وضعیت منابع آب تهران در آستانه ورود به وضعیت قرمز
 
جانباز همچنین در خصوص وضعیت آب کلان‌شهر تهران نیز گفت: وضعیت تولید و مصرف آب در تهران در نقطه سر به سر قرار دارند و اگر وضعیت بارش‌ها در پاییز مناسب نباشد و یا مشترکان مدیریت مصرف را اعمال نکنند تهران در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت.
 
وی تصریح کرد: اگر در فصل پاییز تهران در حوزه بالادست سدهای لار و لتیان بارش مناسبی نداشته باشد و مردم مصرف آب را کاهش ندهند وضعیت تهران هم مشابه کلان‌شهرهای کرمان و اصفهان خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در حال حاضر دو کلان‌شهر کرمان و اصفهان به دلیل اینکه مصرف‌شان از تولید آب بیشتر است در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
*1 میلیون و 200 هزار انشعاب امسال واگذار می‌شود

جانباز با بیان اینکه امسال چیزی حدود 1 میلیون و 200 هزار انشعاب واگذار خواهد شد افزود: در این انشعابات جدید مسکن مهر نیز لحاظ شده است.
 
وی ادامه داد: تأمین آب شرب مسکن مهر در دستور کار دولت است و قرار است با اولویت‌بندی خانه‌هایی که آماده واگذاری هستند به تفکیک پروژه اعلام و نسبت به تأمین آب شرب این مناطق با اولویت اقدام شود.
 
وی همچنین از عدم پرداخت مابه‌التفاوت حق انشعاب مسکن مهر‌هایی که در گذشته نسبت به پرداخت انشعاب اقدام کرده‌اند ولی تاکنون انشعابشان وصل نشده نیز خبر داد.
 
جانباز همچنین در پایان تأکید کرد: آبونمان در قبوض آب دوباره اعمال خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آب ، وضعیت ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار