گروه های تروریستی/ تکفیری که بخشهایی از خاک عراق و سوریه را به اشغال خود در آورده اند ، توجه جامعه جهانی را با خشونت های بی حد و حصر خود جلب کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: آنچه که مایه نگرانی بیشتر سازمان های اطلاعاتی غربی شده است ، نه گلوله های واقعی این گروهها، بلکه استفاده این گروهها از فضای مجازی از طریق فیلم و عکس است.

گروه داعش از فضای مجازی برای جلب نظر افراد برای همکاری با این گروه ، ارعاب دشمنان خود و ایجاد فضای ترس و وحشت و ترویج ایجاد یک خلافت اسلامی متحد(!) استفاده می کند. اگرچه باورهای متعصبانه این گروه ( همانند گردن زدن مخالفین ) ، از قرن ها پیش می آید ، اما این گروه از فضای مجازی نوین برای به روز کردن اقدامات خود به خوبی بهره می‌برد.

یک روان شناس و استاد دانشگاه ماساچوست به نام "جان هورگان" معتقد است گروه داعش در جذب مخاطبان جوان بسیار ماهرانه عمل می‌کند.

همچنین شایان ذکر است که بررسی روند تکامل اقدامات رسانه ای گروه‌های تروریستی نشان دهنده آن است که این گروهها رفته رفته به سمت تکامل و تعامل با مخاطب پیش می روند. بعد از اینکه بن لادن تنها از یک دوربین برای ارتباط با مخاطب بهره می گرفت ، نسل جدید گروههای تکفیری از شبکه های مجازی برای تعامل با مخاطبین بهره می گیرند به طوری که هم اکنون چندین حساب کاربری به نام اعضای این گروههای تروریستی وجود دارد.

گفتنی است، بررسی اخبار و اطلاعات منتشر شده توسط این گروه نشان می دهد آنها از فضای مجازی برای دهشت افکنی در آمریکا ( خصوصا بعد از تهدید آمریکا علیه داعش) استفاده می کنند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار