سهیلی پور گفت : از 66 میلیارد دلاراعتبارات صندوق 26 میلیارد دلار آن پرداخت شده و 25 تا 30 میلیارد دلار آن مربوط حسابهایی است که مسدود شده است .

اکبر سهیلی پور رئیس سازمان حسابرسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت : در حال حاضر اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغی بالغ بر 66 میلیارد دلار است .
 
وی گفت : از این 66 میلیارد دلار صندوق 26 میلیارد دلار آنرا پرداخت کرده و حدود 25 تا 30 میلیارد دلار آن حسابهایی است که مسدود شده است . 

رئیس سازمان حسابرسی با بیان اینکه پرونده های مسدودی نزد بانک مرکزی است ادامه داد : از میزان اعتبارات صندوق توسعه ملی 25 الی 30 میلیارد دلار حسابهای مسدود و مربوط به کسانی است که درخواست داده و پرونده این افراد در بانک مرکزی موجود و در دست بررسی است . 

سهیلی پور تصریح کرد : با توجه به نظارتی که روی صندوق وجود دارد و اعتقاد دولت مبنی بر حفظ اعتبارات صندوق ، صندوق وضعیت مناسبی دارد و تنها نگرانی ما این است که بتوانیم در مدت زمان مقرر دلارها را به ریال و برای تسهیلات آماده کنیم .
 
وی با تاکید بر کسری منابع دو صندوق اظهار داشت : از وضعیت صندوق بازنشستگی کشور در عین وضعیت مطلوب آن اطلاعی نداریم . صندوق تآمین اجتماعی با مشکل مواجه است اما برای میزان مشکل عددی نداریم .

سهیلی پور افزود  : با بررسی وضعیت صندوق بازنشستگی بانکها مبلغ 30 هزار میلیارد ریال آنها را تایید کرده ایم .
 
رئیس سازمان حسابرسی در پایان گفت : کسری صندوق بازنشستگی فولاد را تایید کرده ایم که این میزان رقمی بلغ بر 20 هزار میلیارد ریال است . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار