سناتور "مک‌کین" می‌گوید که داعش بزرگ‌ترین تهدید موجود برای آمریکاست ولی "باراک اوباما" نسبت به این تهدید بی‌توجه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  سناتور "جان مک‌کین" از اعضای جمهوری‌خواه کنگره امروز یکشنبه با حضور در برنامه "رو در رو با ملت" شبکه خبری "سی‌بی‌اس" به رویکرد دولت این کشور در خصوص مسائل مهم روز از جمله نحوه رویارویی با تروریست‌های داعش و چگونگی کمک به دولت اوکراین در مسیر مبارزه با استقلال‌طلبان پرداخت.
 
وی در خصوص نحوه برخورد آمریکا با داعش گفت که داعش در طی زمان، یک تهدید مستقیم برای ایالات متحده خواهد بود» و این کشور مجبور است این گروه را شکست دهد و مهار و یا متوقف کردن عوامل داعش، کافی نیست.
 
سناتور مک‌کین که بسیاری اوقات جزء منتقدین سیاست خارجی اوباما بوده، این بار نیز به بررسی انتقادی رویکرد رئیس‌جمهور آمرکیا با داعش پرداخت و گفت: داعش شاید یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهایی باشد که تاکنون آمریکا با آن مواجه شده و رئیس‌جمهور این موضوع را انکار می‌کند.
 
چندی پیش «هاوارد مک کوئن» سناتور جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که بر اساس آمار رسمی، بیش از 2000 نفر از اتباع کشورهای اروپایی و آمریکایی در صفوف داعش می‌جنگند ولی «می‌دانیم که آمار واقعی بیش از این است.» بازگشت این افراد به وطن، موجب نگرانی شدید در غرب شده است. نشریه انگلیسی تایمز نیز در گزارشی گفته بود که تاکنون حدود 250 نفر از انگلیسی‌هایی که برای داعش در عراق و سوریه جنگیده اند، به کشور بازگشته‌اند.
 
این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در پایان برنامه به تنش موجود میان روسیه و اوکراین پرداخت و ضمن درخواست از «باراک اوباما» برای ارسال تسلیحات و ارائه مشاوره‌هیااطلاعاتی برای رویارویی نظامی با «جدایی‌طلبان طرفدار روسیه» گفت: آیا نمی‌توانیم به خاطر خدا این مردم (دولت اوکراین) را در راه دفاع از خود، کمک کنیم.
 
سناتور مک‌کین در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که که تنش‌ها در روابط کی‌یف – مسکو به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.
 
اوکراین همسایه شمالی خود را به اعزام 1000 نیروی نظامی و توپخانه به داخل خاک خود متهم می کند؛ ادعایی که به شدت توسط روسیه تکذیب می‌شود.
 
از زمان روی کار آمدن دولت غرب‌گرا در کی‌یف و به خصوص پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، روابط دو کشور در برزخ سیاسی مانده است.
 
بخش‌هایی از شرق اوکراین نیز در تصرف استقلال‌طلبان روس‌تباری است که کی‌یف آنها را مسلح به تجهیزات وارد شده از روسیه می‌داند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار