یک مقام آمریکایی مصادره صدها هکتار از اراضی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی را غیر سازنده‌ خواند و خواستار تجدید نظر در این خصوص شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی به اطلاعیه اخیر رژیم‌صهیونیستی برای مصادره حدود 400 هکتار از اراضی فلسطینی‌ها را "غیرسازنده" خوانده و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده است.

تل‌آویو روز گذشته حدود 400 هکتار از اراضی فلسطینی‌ها واقع در جنوب بیت لحم را زمین‌های دولتی اعلام و آن‌ها را به مصادره کرد. قرار است از این زمین‌ها برای احداث شهرکی جدید استفاده شود.

گروه‌های مخالف شهرک‌سازی می‌گویند این میزان مصادره یکجای اراضی فلسطینی‌ها، از دهه 1980 بی‌سابقه است. این اراضی در نزدیکی شهرک‌های "اتزیون" واقع شده و "محمد لاوی"، شهردار منطقه "صوریف" در "الخلیل" می‌گوید: "همه این زمین‌ها متعلق به فلسطینی‌هاست که زیتون و درختان جنگلی در آنها کاشته‌اند."

در همین رابطه یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما مدت‌هاست که موضع خود را در مورد فعالیت‌های مداوم شهرک‌سازی روشن کرده‌ایم. این اعلامیه، نظیر تمامی دیگر اعلامیه‌هایی که اسرائیل در رابطه با شهرک‌سازی صادر می‌کند، برنامه‌هایی که در این رابطه تصویب می‌کنند و مناقصه‌های ساخت و سازی که برگزار می‌کنند، در مسیر دستیابی به هدف اعلام‌شده از سوی اسرائیل، یعنی راهکار دو دولتی غیرسازنده است."

وی افزود: "ما به اسرائیل توصیه می‌کنیم که در این تصمیم تجدید نظر کند."

فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی در کرانه باختری در دوره فعالیت "بنیامین نتانیاهو" رشد چشم‌گیری یافته است.

گفتنی است با وجود آنکه این شهرک‌ها بر اساس قوانین سازمان ملل نیز غیرقانونی به شمار می‌آیند، کشورهای غربی تنها به صدور بیانیه‌ و ابراز نگرانی بسنده کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار