رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز خرسندی از اولویت قرار گرفتن مقوله سلامت در کشور اظهار داشت: امروز تمامی مسئولان بلند پایه کشور برای ارتقاء سلامت بسیج شده‌اند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  مصطفی مهرابی بهار خاطر نشان کرد: ‌ سلامت یکی از مهم‌ترین اصول توسعه هر کشور به شمار می‌رود و سازمان بهداشت جهانی، انسان سالم را محور توسعه پایدار عنوان کرده است. 

وی با بیان اینکه مقوله سلامت، سال‌ها در جمهوری اسلامی ایران مغفول مانده بود و جزء دغدغه‌های اصلی مسئولان در برنامه ریزی به شمار نمی‌رفت خاطر نشان کرد: این امر موجب شده که بسیاری از زیر ساختهای سلامت کشور دچار مشکل شود. 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: ‌ جای بسی خرسندی است که امروز با بسیج مجلس شورای اسلامی، دولت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رسانه‌های گروهی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، سلامت در کنار معیشت مردم از دغدغه‌های اصلی کشور به شمار می‌رود. 

برنامه تحول نظام سلامت با رویکردی مثبت در حال اجراست

مهرابی بهار خاطر نشان کرد: ‌ برنامه تحول نظام سلامت در اوج مشکلات مالی و مدیریتی در دانشگاه آغاز شد؛ اما با همت و تلاش مدیران و حمایت مسئولان، این برنامه در حال حاضر با رویکردی مثبت و در راستای افزایش رضایتمندی و ارتقاء سلامت در حال اجراست. 

وی با اشاره به اینکه مقوله سلامت سال‌ها مغفول مانده بود و این امر موجب ایجاد مشکلات زیاد در حوزه زیرساخت‌ها از جمله فرسودگی بیمارستان‌ها، خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی و غیر شده است اظهار داشت: ‌ نباید انتظار داشته باشیم که این مشکلات در یک مدت زمان کوتاه رفع شود و نیاز به شکیبایی و صرف زمان بیشتری است. 

 بسته‌های جدید با هدف پیشگیری و سلامت جامعه در راه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در کنار مقوله درمان، بایستی به پژوهش، آموزش، پیشگیری و بهداشت نیز توجه شود اظهار داشت: ‌در این راستا، بسته سلامت و پیشگیری نیز به زودی اجرا می‌شود که بسیار عمیق‌تر و تاثیر گذار از بسته درمان است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار