"لاگونیتا" و "تامچن" دو شهر گم شده مربوط به دوره سرخپوستان در دل جنگل‌های مکزیک پیدا شدند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نیوز: به تازگی دو شهر بسیار کهن مربوط به سرخپوستان همراه با میدان و اهرام و یک ورودی باشکوه شبیه به آرواره باز یک هیولا در شهر یوکاتان پنیسولای مکزیک کشف شده است.
 
این ماموریت به رهبری "ایوان اسپراجک" از مرکز تحقیقات علمی و هنری اسلوونیایی به انجام رسیده "اسپراجک" به دیسکاوری نیوز گفت: عکس‌های هوایی عامل بسیار مهمی دریافتن محل این شهرها بوده است.
 
وقتی شما در جنگل هستید ممکن است تنها 600 فوت از یک شهر بزرگ فاصله داشته باشید ولی حتی بر ذهنتان هم خطور نکند که شهری در  آنجا است.

یکی ازاین شهرها که "لاگونیتا"  نام داشته، احتمالا توسط باستان شناسان در سال‌های دهه 1970 پیدا شده و به علت اینکه آنها قادر به ثبت و به  خاطر سپردن محل دقیق آن نبوده اند، از آن سالها به بعد دیگر نتوانستند به آنجا باز گردند، با مقایسه آثار تاریخی شهریافت شده و نقاشی‌های باستان شناسان از این شهر گمشده می‌توان به درستی این مطلب پی‌برد.
 
شهر دیگر که"تامچن" نام‌گذاری شده بود در زبان سرخپوستی به معنی " چاه عمیق" می‌باشد و این نامگذاری به علت آب انبارهای زیرزمینی بسیاری بوده که در آن آب باران را جمع آوری می‌کردند.
 
البته این دو شهر تنها اکتشاف باستان شناسان از شهرهای سرخپوستی نخواهد بود و آنها همچنان به دنبال یافتن اکتشافات جدید خود در مکزیک هستند.
 
انتهای پیام/    

برچسب ها: باستان ، جنگل ، مکزیک ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار