نشست خبری چهارمین جشنواره "داستان رسول آفتاب" صبح امروز در موسسه فرهنگی هنری اوج برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری چهارمین جشنواره داستان رسول آفتاب با موضوع جلوه‌های اسلام آمریکایی با حضور رحیم مخدومی مسئول موسسه فرهنگی رسول آفتاب و مازیار بیژنی صاحب‌نظر در حوزه کاریکاتور در موسسه فرهنگی هنری اوج برگزار شد.

رحیم مخدومی در ادامه‌ی نشست گفت: قرار است چهارمین جشنواره مردمی و بین‌المللی رسول آفتاب را کلید بزنیم، دل‌های تمام مسلمین جهان داغدار از ظلمی که پشت حقوق بشر به وجود می‌آید است، داغدار زنان و کودکان غزه که این اتفاق جشنواره‌ی ما را هم در بر گرفته ما هرچه می‌کشیم از اسلام آمریکایی است که با نقاب اسلام به جنگ مسلمانان آمده اگر گروهی به نام داعش مسلمانان تکویر می‌کنند و گروهی به نام اسلام لائیک و با پول لندن و آمریکا نقاب شیعه زده‌اند و فتنه به پا می‌کنند، دقیقا پرچمی را به اهتزاز درآورده‌اند به نام اسلام آمریکایی در مقابل اسلامی محمدی که معمار کبیر انقلاب این پیش‌بینی را کرده و در مقابل آن ایستاده است.

وی ادامه داد: ما علم چهارمین جشنواره داستان را با این چشم‌انداز برپا کردیم و جا دارد جلوه‌های بین‌المللی بیشتری را داشته باشیم، براین اساس بخش‌های جشنواره امسال را در سه شاخه افزایش دادیم. شاخه‌ی اول خاطره، دوم داستان و سوم عکس به همین نسبت از عزیزان با تجربه و صاحبنظر در هر کدام از این شاخه‌ها به عنوان دبیر خواهش کردیم تا در کنار ما باشند که اسامی آنها عبارت است از گول‌علی بابایی در بخش خاطره، رضا برجی، در بخش عکس و مازیار بیژنی در بخش کاریکاتور به عنوان دبیران این جشنواره هستند که البته بنده رحیم مخدومی دبیر بخش داستان هستم.

مخدومی افزود: با توجه به اینکه اولین دوره‌ی جشنواره بلافاصله پس از فتنه 88 کلید خورد و در اولین سالگرد این رویداد تلخ موجبات بصیرت مردم بود، در 9 دی سال 89 این جشنواره را کلید زدیم به همین خاطر اختتامیه جشنواره رسول آفتاب کماکان در دی‌ماه برگزار می‌شود. مهلت ارسال آثار تا پایان آبان‌ماه بوده و قرار است دبیران تیم‌های داوری خود را مشخص کنند تا پس از ارسال آثار بررسی شود.

مازیار بیژنی در ادامه‌ی نشست گفت: با توجه به اینکه این جشنواره بعد هنری دارد و با این موضوع در نوع خود بی‌سابقه بوده که تا به حال با این چشم‌انداز جشنواره ی داخلی نداشتیم چه برسد بین‌المللی، که این قضیه اهمیت جشنواره را بیشتر می‌کند. از بعد هنری هم به خاطر تأثیرگذاری آن شاید از ماجرا عقب ماندیم.
 
بیژنی اظهار داشت: آخرین مقاتله‌ی ما به عنوان آخرین جنگ نه با خود آمریکا که با اسلامی آمریکایی است که این جنگ به عنوان جنگ آخرالزمانی مسلما بحث مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

 خیلی از جشنواره‌ها مقطعی‌ هستند و در بین راه  رها می‌شوند و حسن این جشنواره این است که ادامه دار بوده و رسالت خود را رها نکرده است.

وی تصریح کرد: جریان موسوم به داعش در بحث رسانه‌ای چه در شبکه‌های اجتماعی و چه تبلیغات بسیار قوی عمل کرده در بحث اسلام آمریکایی ما یک سایت کاریکاتوری بین‌المللی را در مراحل راه‌اندازی داریم با محتوای صهیونیست بین‌المللی که رونمایی آن اعلام خواهد شد.

وی درباره‌ی شاخه‌های صهیونیست اذعان داشت: جریان تکفیری یک شاخه‌ی صهیونیست بین‌الملل است که این جریان خود به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شود، یکی از این جریان‌ها صهیونیست یهودی که در اسرائیل در حال فعالیت است یک جریان صهیونیست مسیحی است که به شدت از آمریکا تأمین رسانه می‌شود و جریان تکفیری را باید یک صهیونیست اسلامی دانست که مثل صهیونیست مسیحی کاملا از صهیونیست بین‌المللی پشتیبانی می‌شود.

بیژنی در ادامه گفت: در بحث تکفیری در جهان اسلام متأسفانه هیچ واکنش هنری چه داخلی و چه در اسلام عربی که زخم خورده‌ی این اتفاق هستند تا به حال چیزی دیده نشده این اتفاق یک نوع سکوت مرگبار است که بالاخره باید شکسته شود، در سال گذشته یک سایت مطبوعاتی کاریکاتور برای اولین بار وارد این جریان شد و شاید به عنوان سایت مطبوعاتی آثاری را با این مضمون منتشر کرد که توسط عوامل تکفیری که از عربستان تغذیه می‌شد، این سایت هک گردید. در حال حاضر گروه داعش و تکفیری ،  پرچم دار اسلام  شده اند و این کار هنرمند است، که مشخص کند این جریان تکفیری صهیونیستی است.

مخدومی افزود: بخش بین‌الملل را در دوره سوم تجریه کردیم که سال گذشته در بحث ارتباط با کشورهای متعدد به عنوان سال اول کمی سخت بود، ولی راه برای امسال باز شده به محض مانور ما روی بخش بین‌الملل تحرک مخالفان بیشتر شد و در دوره‌ی سوم مخالفین خارج از کشور سایت ما را هک کردند و عکس شاه فعد را در سایت گذاشتند.

 در این دوره از دوستان بیشتری کمک می‌گیریم تا بتوانیم با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنیم که صدای ما حداقل به جهانیان برسد تلاش این است در این بخش قوی عمل کنیم و اطلاع رسانی انجام شود تا ما بتوانیم آثار خوبی را ارائه دهیم.

وی در انتهای نشست خاطر نشان کرد: در  ماه شهریور دبیران داوران را مشخص می‌کنند تا با همت دوستان جشنواره چهارم را به خوبی برگزار کنیم.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abdollah
۱۵:۰۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
گروه تکفیری داعش که اکثر انها غیر مسلمان هستند ولی همه آنها مزدور اسرائیل هستند تا اسرائیل از بین نرود تروریست از بین نمیرود
آخرین اخبار