یک کارشناس مذهبی گفت: بد دهنی و بد زبانی ریشه در جهل انسان دارد و نشانه حقارت نفس اوست.

 ادیب یزدی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،در رابطه با نظر اسلام درباره افراد بد دهن گفت: از جمله ممیزات انسان با سایر موجودات زبان و قدرت بیان و تکلم اوست و تا جایی که تحقیق شده و به درجه اثبات رسیده تنها موجودی که قائل به تکلم هست به گونه‌ای که همه خواسته هایش را از نقطه نظر بیان می‌تواند به سمع و نظر دیگران برساند انسان است.
 
وی اظهار داشت: بیان تکلم و سخنگویی  یکی از شئونات پروردگار  است که مظاهر اقتدار خداوند می‌باشد، لذا انسان باید در کلام و گفتار خود حتما به یاد اقتدار خداوند و لطف و رحمت حق تعالی باشد.
 
این کارشناس تصریح کرد: ریشه‌ی بد دهانی انسان در درجه اول این است که شخص گرفتار نوعی جهل مرتکب است و اگر انسان بداند موج کلامی که از دهان او در می‌آید تا کجای عالم را تحت تاثیر قرار می دهد بیشتر در کلامش دقت می کند.
 
وی در ادامه افزود: از دیگر ریشه‌های بددهنی در افراد این است که شخصی که احساس حقارت و کوچکی می‌کند به بد زبانی روی می‌آورد و در واقع بدزبانی نشانه حقارت نفس است.
 
ادیب یزدی در پایان خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) داریم که می‌فرمایند بیشتر اهل جهنم بخاطر زبانشان در جهنم هستند.

به مهمین خاطر می‌بایست انسان در مقابل زبان که یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است در جهت صداقت، راستی و کرامت انسانی استفاده کند.

 
انتهای پیام/  

برچسب ها: زبان ، بددهن ، انسان ، بدزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار