قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: وجود جانوران مفيد خاک، تخمير مواد آلی، بهبود بافت و افزایش باروری خاک شده و به همين دليل فرسايش خاک کاهش یافته و تنوع زيستی خاک افزايش می یابد.

موسی ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: محصولات ارگانیک خوشمزه و خوش طعم تَر بوده و یکی از دلایل آن این است که محصولات ارگانیک پس از برداشت در مدت زمان کمتری بدست مصرف کننده رسیده و تازه تر می باشند.

وی تشریح کرد: گیاهان تولید شده به روش ارگانیک سالم تَر بوده و به عنوان غذاهای خوشمزه تر برای تغذیه انسان و حیوانات می تواند به کار رود.

ایزدخواه ادامه داد: کشاورزي ارگانيک با اکولوژي هماهنگ است و باعث تثبيت بافت خاک، حفظ چرخه آب، چرخه کربن، چرخه مواد غذايي و آلودگي کمتر زمين است.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در مورد خاک نيز در کشاورزي ارگانيک از کمترين شخم، کودهاي بيولوژيکي، تناوب کشت مناسب، گياهان پوششي و... استفاده مي شود.

وی اظهار داشت: براي باروري خاک در کشاورزي ارگانيک از کمپوست، کودها ي حيواني و کودهاي آلي نيز استفاده مي شود.

ایزدخواه تاکید کرد: ارزش غذایی بالاتری دارند و میزان ویتامین ث، کلسیم، منیزیم، آهن و فسفر در مواد غذایی ارگانیک بیشتر است.
 
انتهای پیام/ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.