بانک صنعت و معدن به عنوان بانک توسعه‌ای، در ترمیم سرمایه طرح‌های بزرگ و کوچک برای حمایت از تولید فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن در نشست خبری خود با خبرنگاران به شرح عملکرد  یک ساله این بانک پرداخت.
 
وی گفت: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه‌ای کار سرمایه پروژه ها را بر عهده دارد و پروژه‌ هایی که در یک سال گذشته از طرف بانک صنعت و معدن تامین مالی شدند، شامل 17 طرح است که 550 میلیون دلار ارزبری داشته است.

افخمی افزود: 800 میلیون تومان هم سرمایه ریالی مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها بود که همگی به بهره برداری رسید و برای دو هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد کرد که از جمله آنها نیروگاه بزرگ، نیروگاه یزد، فولاد، زرند ایرانیان و داروسازی بایر افلاک و ... است که این‌ها تعدادی از 17 طرح افتتاح شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با نوید اینکه تا پایان سال از حدود 40 طرح دیگر نیز بهره برداری می‌شود، گفت: پتروشیمی لرستان بیش از 230 میلیون یورو و پتروشیمی مهاباد 232 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد که جمع سرمایه مورد نیاز این چهل طرح حدود 950 میلیون دلار می‌باشد و حدود چهار هزار و 500 نفر به طور مستقیم با اجرای این طرح‌ها شاغل می‌شوند.
 
وی در ادامه گفت: در حوزه مصوباتی که در پنج ماه اخیر انجام دادیم که طی دو الی سه سال آینده سبب اجرای چندین پروژه شامل  29 می‌شود که 2.2 میلیارد دلار از نظر ارزی و شش هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه ریالی نیاز است که از جمله این پروژه‌ها ناوگان حمل و نقل ریلی، راه آهن سریع السیر اصفهان - قم - تهران و توسعه مترو برخی شهرها مثل کرج است.
 
افخمی در خصوص 55 طرحی که در دست بررسی این بانک است گفت: اجرای این طرح‌ها بیش از 12 میلیارد دلار ارزبری دارد که راه آهن تهران - مشهد از جمله آنهاست که تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن امضا شده است.
 
مدیر عامل بانک صنعت و معدن افزود: در بانک‌های دولتی بانک صنعت و معدن جزو بانک‌هایی است که حساب مثبتی نزد بانک مرکزی دارد به طوری که از 19 دی ماه سال قبل حساب‌های ما مثبت شد و هیچ گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشتیم که این نشان از برنامه‌ریزی درست و دقیق بانک است.
 
وی با اشاره به اینکه مطالبات معوق در این بانک دو هزار میلیارد تومان است، گفت: در یک سال گذشته با جلساتی که با بدهکاران گذاشته‌ایم در تلاش برای کاهش این مبلغ هستیم و در سال گذشته نسبت مطالبات جاری به کل مطالباتمان را به یک رقم رساندیم و در پنج ماه گذشته به شش درصد رسید.
 
افخمی در ادامه میزان گشایش اعتبار در پنج ماه گذشته را 850 میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به وجود تحریم ها و اینکه بانک ما جزو لیست تحریم‌ها بود ما بخشی از گشایش اعتبار را از طریق فاینانس چین و بخش دیگر را از طریق صندوق توسعه ملی تامین کردیم.

خبر در حال تکمیل است....
برچسب ها: بانک ، تجارت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار