آخرین رکورد گیری تیم ملی وزنه برداری قبل از اعزام به بازیهای آسیایی اینچئون محلی شد برای درخشش وزنه‌برداران ایران.

به گزارش ر گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در روزی که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونانش سجادی و گرشاسبی به سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی آمده بود تا در کنار کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک و چند میهمان ویژه دیگر از جمله میر رسول رئیسی، مرد طلایی وزنه برداری ایران در بازی‌های آسیایی 1951 دهلی، در جریان آخرین وضعیت آمادگی ملی پوشان وزنه برداری قرار بگیرند، پولامردان یک به یک روی تخته آمدند تا آخرین بار قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی در فضایی خارج از تمرین با وزنه هایی درخواستی جدال کنند.

در این میان مجید عسکری وزنه بردار دسته 56 کیلوگرم کشورمان یکی از بهترین ها بود. او در یکضرب با مهار وزنه 128، پنج کیلوگرم بیشتر از رکورد ایران وزنه زد. در دوضرب هم عسکری وزنه 154 را بالای سر برد که چهار کیلوگرم بیشتر از رکورد 41 ساله ایران بود؛ رکوردی که همچنان در اختیار محمد نصیری قهرمان پرآوازه وزنه برداری ایران قرار دارد. به این ترتیب عسکری با رسیدن به حدنصاب مجموع 282 کیلوگرم، 9 کیلوگرم بیشتر از رکورد ایران وزنه زد و همه را به کسب مدال سبک وزن در بازی‌های آسیایی امیدوار کرد.

دیگر چهره شاخص تیم ملی وزنه برداری کیانوش رستمی بود. کیانوش برای اولین بار وزنه 212 کیلویی را در دوضرب بالای سر برد و با رسیدن به حدنصاب مجموع 284،  یک کیلوگرم رکورد شخصی خود را ارتقا داد. رسول تقیان هم که در بازیهای آسیایی اینچئون برای نخستین بار حضور در دسته 85 کیلوگرم را تجربه می کند در رکوردگیری اخیر در دوضرب وزنه با ارزش 211 کیلوگرم را بالای سر برد تا در این دسته با وجود او و کیانوش، خیالمان از بابت کسب دو مدال راحت باشد.

در دسته 105 محمدرضا براری به درخواست کادر فنی زیاد فشار نیاورد و با مهار وزنه‌های 180 در یکضرب و 220 در دوضرب به حدنصاب مجموع 400 کیلوگرم رسید. او با همین وزنه‌ها 3 کیلوگرم رکورد شخصی خود را بهبود بخشید.

در فوق سنگین هم اوج قدئرتنمایی زمانی بود که بهداد سلیمی پس از مهار وزنه 206، با وجود آنکه در مهار وزنه 212 ناموفق عمل کرده بود، درخواست وزنه 215 را کرد و در حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک یک کیلوگرم بیشتر از رکورد دنیا وزنه زد.

دیروز بهادر مولایی هم می توانست با مهار وزنه 261 کیلوگرمی ستاره شود اما اتفاق بد، آسیب دیدگی زانوی او زیر این وزنه بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزنه ، عسگری ، سلیمی ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار