جاذبه های دینی حرم مطهر امام رضا (ع) فراتر از مرزهای کشورهای اسلامی رفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سلسله نشست های تخصصی با عنوان بر آستان کرامت در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جاذبه دینی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) فراتر از مرزهای کشورهای اسلامی رفته و تمام دنیا را فراگرفته است.

وی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی نه تنها یک مدرسه بزرگ برای ملت ایران بلکه برای همه شیعیان جهان است افزود: حرم مطهر رضوی کانون انگیزه، شوق و حرکت است به گونه ای که سیل خروشان کاروان زائران پیاده رهسپار این بقعه متبرک می شوند و با انگیزه تقرب به این نقطه نورانی به یک حرکت یکپارچه دینی دست می زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد موجب تحکیم پیوند مردم با امامت و ولایت شده است به طوری که مردم برای مجسم ساختن ولایت پذیری خود نسبت به پروردگار، ولایت امامان معصوم (ع) و در ادامه ولایت فقیه را پذیرفته اند که این بخش آثار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراوان دارد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرائت زیارتنامه ها در طول شبانه روز در حرم رضوی را باعث توسعه ولایت پذیری ملت دانست و افزود: وجود بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس موجب تقویت درک دینی مردم، اعتلای اخلاق، آرامش روانی و تقویت روحیه همبستگی، همزیستی و دوستی می شود.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ انواع مختلف هنرها در آستان قدس رضوی به وجود آمده و توسعه یافته است گفت: امروز این آستان به کانونی برای احیای هنرهای از بین رفته، پیوند دادن نوآوری با سنت، خلق هنرهای جدید و نمایشگاهی زنده و فعال برای نشان دادن هنرهای اسلامی و کانونی برای تربیت هنرمند و هویت بخشی به هنر تبدیل شده است.

حدادعادل کتابخانه امام رضا (ع) را کهن ترین و باسابقه ترین کتابخانه ایران و جهان اسلام دانست و افزود: نسخه های نخستین کتاب های تالیف شده در جهان اسلام در این کتابخانه گردآوری شده است وآستان قدس رضوی با برخورداری از موسسات فرهنگی و هنری گوناگون فرصت مناسبی برای تربیت انواع مدیران فرهنگی در بخش های مختلف است.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: جاذبه ، حرم ، امام ، رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.