شهردار قم پیمانکار پروژه احداث مترو قم را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) دانست و افزود: ما در سال گذشته با قرارگاه به توافق رسیدیم که در ازای پرداخت مبلغی از سوی شهرداری قم، پیمانکار به احداث این پروژه سرعت دهد، اما با تغییر فرماندهی قرارگاه، کار تقریبا متوقف شد و پس از آغاز سال 93، دوباره قرارگاه احداث پروژه مترو را شروع کرد، اما هم اکنون نیروهای پیمانکار تنها یک شیفت کار می کنند، دستگاه تی بی ام توان حفاری روزانه 15 متر را دارد، اما هم اکنون روزی 3 متر حفاری می کند.
وی تصریح کرد: در ماه های اخیر توافق دوباره با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) صورت گرفته است تا این قرارگاه در ازای دریافت 50 میلیارد تومان از شهرداری قم، روند احداث مترو قم را سرعت ببخشد و با فعالیت سه شیفته نیروها، سرعت احداث تونل مترو را به روزانه 15 متر برساند تا بتواند که تا پایان سال 3 کیلومتر تونل جدید حفاری کند، شهرداری قم هم قرار است که مبلغ 50 میلیارد تومان را به صورت تسهیلات از بانک شهر اخذ کند و این مبلغ را به پیمانکار پرداخت کند.
عابدینی عضو شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به سخنان شهردارقم با اشاره به کم کاری در پروژه مترو قم گفت: باید پیگیری های لازم را برای اخذ بودجه از دولت در مجلس و هیئت دولت صورت بگیرد، شهرهای دیگر کشور هم چند خط مترو دارند، اما آنها توانستند اعتبارات مناسبی را جذب کنند، علاوه بر این باید توجه کرد که تجهیزات پیمانکار هم اکنون در زیرزمین وجود دارد و در صورت تزریق پول به پیمانکار، حتما او پروژه را تکمیل می کند.
انتهای پیام/ش