"وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی" ضمن انتقاد از انتقال و انعکاس ناهنجاری‌های جامعه در جشنواره‌های جهانی،‌ پرداختن به مسائل اجتماعی را لازم و ضروری دانست.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: به هر حال همیشه عده‌ای علاقه‌مند به پرداختن به ضعف‌ها و ناهنجاریهای جامعه هستند و به نارسایی و مشکلات می‌پردازند. اینکه در فیلمها به آسیبها و معضلات جامعه پرداخته شود خوب است و معضلی مثل طلاق باید ریشه‌یابی شود و راه‌های جلوگیری و کاهش آن پیدا و توجه‌ها جلب این موضوع شود.
 
جنتی در ادامه افزود: اما گاهی فیلمساز با پرداختن به مشکلات و نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های درون جامعه، آن را به خارج از مرزهای کشور و جامعه منتقل و منعکس می‌کند که این برخورد بسیار جدی را می‌طلبد.
 
وی همچنین اظهار داشت: باید فیلمسازی عالما و عامدا دست روی نقاط ضعف جامعه می‌گذارد و به خارج از کشور منتقل می‌کند برخورد قطعی شود. در جامعه ما سوژه‌های قوی و مثبت بسیار زیادی وجود دارد که باید به آنها پرداخت.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: برای ساخت، صدور پروانه ساخت و مجوز اکران و نمایش فیلترهایی وجود دارد. ما باید به گونه‌ای به صدور مجوز بپردازیم که وقتی اکران شد به مشکلات پس از آن دچار نشویم و این دقت در دوره جدید صورت می‌گیرد.
 
وی هم چنین بیان کرد: فیلم‌ خانم "بنی‌اعتماد" را ما برای جشنواره‌ها ارسال نکرده‌ایم. برخی اوقات وزارت ارشاد برای ارسال فیلم‌ها به جشنواره‌های خارجی مجوز صادر می‌کند، اما برخی مواقع کارگردان‌ها فیلم خود را برای نمایش و کسب جایزه و برای جشنواره‌ها شرکت می‌دهند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز انتقاد از صدور مجوز ساخت و تولید به فیلم‌های این چنینی گفت: سوال من این است که اصلا چرا این "قصه‌ها" ساخته شد و چرا مجوز گرفت؟ اگر نظارت بر مراحل ساخت نباشد این اوضاع پیش می‌آید.
 
وی افزود: به نظر من باید از گلوگاه اولیه با متخصصان آشنا و ماهر به مسائل دینی و ملی بر کار نظارت کرد و مراحل ساخت را دنبال کرد.
 
جنتی در خصوص فیلم "عصبانی نیستم" و ماجراهای اکران آن گفت: من سوالم این است که چرا به این فیلم مجوز ساخت داده شده است، این فیلم در دوره وزارت فرهنگ و ارشاد قبلی مجوز ساخت گرفته است، و البته اگر قرار باشد این فیلم اکران شود باید تمام ضوابط و جوانب در نظر گرفته شود، با اصلاحاتی که در آن ایجاد شده تبدیل به یک فیلم اجتماعی شده است که مشکلات سیاسی که وجود داشته را ندارد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: ما براساس اصول و مبانی و معیارهایی خاصی به نظارت می‌پردازیم و اگر فیلمی مطابق با موازین و اصول باشد اکران می‌شود و اگر نباشد مجوز نخواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.