رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری عنوان داشت: قضاوت در مورد مبحث فرهنگ نباید با برنامه های اجرایی و پیش پا افتاده شکل بگیرد، اداره فرهنگ و ارشاد ری نیز به دنبال بسترسازی فرهنگی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: قضاوت در مورد مبحث فرهنگ نباید با برنامه های اجرایی و پیش پا افتاده شکل بگیرد، بلکه باید فرهنگسازی فرهنگی در دستور کار بوده و اداره فرهنگ و ارشاد ری نیز به دنبال بسترسازی فرهنگی است.

مهدی ابوالحسنی در گفتگویی افزود: امروز در شرایطی هستیم که هجمه های فرهنگی از گوشه و کنار دنیا، جوانان ما را هدف قرار داده و باید تمام ظرفیتهای کشور در خدمت استخراج یک مدل فرهنگی قرار گیرد که ضمن داشتن جاذبه برای جوانان از حریم فرهنگی جامعه نیز صیانت کند.

وی تصریح کرد: کار سخت مدیران و متولیان امر ایجاب می‌ کند تا در حرکت صحیح فرهنگی و هنری، بیش از گذشته و با وفاق روزافزون، نگاه عالمانه و عمیق تلاش کنند تا نخبگان و فرهیختگان فرهنگ و هنر در فضایی تنفس کنند که هوای تازه ای را برای خود و جامعه به ارمغان آورند.

ضرورت ترسیم برنامه ریزی جامع فرهنگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری با بیان اینکه ترسیم برنامه ریزی جامع فرهنگی در سطح شهرستان ضروری است، گفت: رعایت ارزش‌ها در نظام فرهنگی و بستر‌سازی اخلاقی برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف، بسیار کارساز، ضروری و پر اهمیت است.

وی ادامه داد: باید حوزه فرهنگ را در تمامی ابعاد توسعه داد و لازمه این پیشرفت نیز ایجاد نگاه تخصصی، استفاده از تجارب ارزنده و مشورت با افراد کار آزموده، ایجاد وحدت رویه بین نهادها و دستگاههای متولی فرهنگ است که در شهرستان ری، این اتفاق در حال شکل گیری است.

ابوالحسنی اضافه کرد: خوشبختانه آقای دکتر جمالی پور معاون محترم استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری که از نخبگان فرهنگی کشور است، دیدگاه مثبتی در مقوله فرهنگ و هنر و بسترسازی فرهنگی برای پیشبرد اهداف متعالی جامعه جوان شهرستان داشته و پشتوانه ای محکم برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در رفع دغدغه های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه توجه به رشد فرهنگی از مباحث جدی است، افزود: قضاوت در مورد مبحث فرهنگ نباید با برنامه های اجرایی و پیش پا افتاده شکل بگیرد، بلکه باید فرهنگسازی با ایجاد زمینه های فرهنگی در دستور کار قرار گیرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز به دنبال بسترسازی فرهنگی است.

فرهنگ حوزه مظلومی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری اضافه کرد: «فرهنگ» حوزه مظلومی است و برای ارتقای حوزه فرهنگ، باید نگاه ها را تغییر داد تا شأن این حوزه به جایگاه اصلی خود برسد.

وی اظهار داشت: فرهنگ زیر بنای توسعه و پیشرفت سایر حوزه ها است و اقتصاد و سیاست نیازمند رفتار فرهنگی است؛ یعنی در واقع، همه بخش های جامعه با مقوله فرهنگ عجین و غیر قابل تفکیک هستند.

ابوالحسنی بیان کرد: فرهنگ بحث پیچده ای است که در عین سادگی، پیچید گی های خاص خود را دارد، از این رو باید با یک نگاه کارشناسی و عمیق تری به فرهنگ پرداخته شود.

لزوم بستر سازی فرهنگی در ری

وی با اشاره به قابلیت های فرهنگی و هنری و لزوم بستر سازی فرهنگی در ری اضافه کرد: شهرستان ری دارای پیشینه تاریخی با قدمت بیش از شش هزار سال است و با توجه به قابلیت های فرهنگی و هنری که وجود دارد می توان در این شهرستان بستر سازی مناسبی در زمینه فرهنگ داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری افزود: زمینه این بسترسازی با ایجاد کارگاه های تخصصی در عرصه های مختلف فرهنگی هنری، در دستور کار این اداره قرار گرفته که به امید خداوند و حمایت دست اندرکاران فرهنگی و فرهیختگان شهرستان، به سوی رونق روز افزون، پیش خواهد رفت.
 
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار