"حسن نجاریان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سینمای دفاع مقدس به دلیل سیاست‌گذاری‌های اشتباه کمرنگ شده است

قائم مقام سابق بنیاد فارابی گفت: سینمای دفاع مقدس به دلیل سیاست‌گذاری‌های اشتباه، حمایت نکردن مسئولان و هم چنین بی‌پولی نسبت به گذشته کمرنگ شده است.

حسن نجاریان قائم مقام سابق بنیاد فارابی در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دلیل نیاز به بودجه بسیار بالا در حوزه سینمای دفاع مقدس وحمایت نشدن از سوی مسئولان تمایل چندانی به ساخت فیلم ندارند.

حسن نجاریان در ادامه عنوان کرد: ایده‌ها و طرح های بسیار خوب و حتی گیشه پسندی در زمینه دفاع مقدس وجود دارد که فیلم سازان توانایی کار بر روی آنها را دارید اما به دلیل سیاست گذاری‌های اشتباه، حمایت نکردن مسئولان و همچنین بی‌پولی سینمای دفاع مقدس نسبت به گذشته کمرنگ شده است.

وی عنوان کرد: در گذشته فیلم‌های خوبی در زمینه دفاع مقدس داشته‌ایم که عمومیت نیز پیدا کردند اما متأسفانه در حال حاضر فیلم نامه‌های خوب به دلیل کمبود بودجه و عدم حمایت نکردن بخش دولتی به مرحله ساخت نمی‌رسد.

وی در خصوص فیلم‌نامه‌های دفاع مقدسی بیان کرد: امروز با جمع‌آوری خاطرات رزمندگان، آزادگان و خاطره نگاری‌های انجام شده و همچنین راه اندازی واحد ادبیات جنگ و سایر مراکز مطالعات دفاع مقدس می‌توان موضوع‌ها و شخصیت‌های خوبی را برای ساخت فیلمپیدا کرد با افزودن نکات و  مطالبی به آن‌ها می‌توان فیلم‌نامه‌ی قابل توجهی نوشت که در آنها قهرمان‌های ملی از دل دفاع مقدس بیرون بیایند.

نجاریان خاطر نشان کرد: سینمای کشور می‌تواند به هویت اصلی خویش دست یابد، با توجهات بیشتر سازمان‌ها، مسئولان و همچنین جذب فیلم‌سازان ارزشی این مهم قابل دسترسی است.


انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار