فیلم سینمایی"هموطنان"یا"روزهای افتخار" محصول سال 2006 فرانسه، به کارگردانی رشید بوشارب، شنبه ساعت 11در قالب جشنواره فیلمهای تابستانی روی آنتن می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار،  فیلم سینمایی"هموطنان"یا"روزهای افتخار" محصول سال 2006 فرانسه، به کارگردانی رشید بوشارب، شنبه ساعت 11در قالب جشنواره فیلمهای تابستانی روی آنتن می‌رود.

این فیلم ظاهری جنگی اما درونمایه هایی اجتماعی و تا حدی سیاسی دارد و ماجرای آن به جنگ جهانی دوم بازمی گردد. در آن زمان بسیاری از كشورهای آفریقایی مستعمره فرانسه و آفریقا یكی از صحنه های اصلی نبرد بوده است.

گفتنی است فیلم«هموطنان»كه جوایز زیادی به خود اختصاص داده و با استقبال بیشمار تماشاگران و منتقدان مواجه شده بود. «هموطنان» با هزینه ای نسبتا بالا"5/15 میلیون یورو" و با مشاركت چهار كشور فرانسه، الجزایر، مراكش و بلژیك به مرحله تولید رسید. ااین فیلم از سکانسها و پلانهای جنگی بسیاری برخوردار است. صحنه هایی كه اگر چه با فیلمی مانند «نجات سرجوخه رایان» قابل قیاس نیست، اما بعضی از صحنه های آن ماندگار و تاثیرگذار است. در واقع بوشارب قصد داشت با تلفیق سینمای متفكر و عامه پسند، فیلمی ماندگار بسازد.



انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.